شناسه خبر:57325
1401/4/12 09:23:06

سپهرغرب، گروه خبر: سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: در آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، گیلانغرب از رنگ آبی به رنگ زرد تغییر رنگ داد.

مهدی محمدی روز گذشته اظهار کرد: در آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، گیلانغرب از رنگ آبی به رنگ زرد تغییر رنگ داد.

وی گفت: سایر شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، سرپل‌ ذهاب، جوانرود، دالاهو، قصر شیرین، کنگاور، پاوه، ثلاث باباجانی، هرسین، روانسر، سنقر و کلیایی و صحنه همچنان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه تعداد موارد فوتی بر اثر کرونا از ابتدای اپیدمی تا روز گذشته را سه هزار و 138 نفر اعلام کرد و افزود: طی هفته گذشته در روزهایی شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری بودیم که همین موضوع حکایت از آن دارد که نباید نسبت به رعایت پروتکل‌ها بهداشتی سهل‌انگاری داشت.

وی در بخش دیگر از سخنانش به شیوع بیماری وبا در استان اشاره و بیان کرد: وبا بیماری اسهالی و واگیردار است که توسط نوعی باکتری ایجاد می‌شود.

محمدی اضافه کرد: افراد مبتلا با علائمی چون اسهال آبکی بدون تب و جهنده با دفعات اجابت مزاج غیر قابل شمارش و بسیار زیاد، درد شکم، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، عطش و کم شدن و یا قطع ادرار شناخته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: وبا درصورت عدم پیشگیری و درمان به‌موقع و مناسب کشنده است، بنابراین رعایت بهداشت فردی، پرهیز از مصرف آب از منابع غیر بهداشتی و غیر مطمئن، شست‌وشوی با دقت سبزی و استفاده از مواد غذایی سالم توصیه می‌شود و درصورت داشتن علائم بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

شناسه خبر 57325