شناسه خبر:57219
1401/4/9 08:38:57

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه این مجموعه با نصب مولد اضطراری در شرایط ویژه و فصل گرم سال موجبات تاُمین رفاه عمومی شهروندان و پایداری انرژی شبکه برق شهری را فراهم کرده است، گفت: شرکت گاز استان هرساله در فصل گرم سال و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی به شبکه برق استان کمک کرد.

محمود کشاورز با اشاره به اینکه بازرسان شرکت توزیع برق استان در بازدید سرزده از این مجموعه قدردانی کردند، اظهار کرد: استفاده از ژنراتور اضطراری مولد برای تأمین برق مصرفی، جلوگیری از خاموشی برق مصرفی شهری، داشتن فرهنگ بالای کارکنان شرکت در رعایت الگوی مصرف و... از مهم‌ترین عوامل در کاهش مصرف برق بوده است.

وی افزود: این شرکت از طریق راه‌اندازی دیزل ژنراتور اضطراری و نیز استفاده از سلول‌های خورشیدی، برق مازاد بر مصرف خود را به‌صورت روزانه به شبکه شهری تزریق می‌کند.

وی با بیان اینکه دیزل ژنرانور برق اضطراری این مجموعه به‌منظور تأمین برق مورد نیاز شرکت در زمان اوج مصرف راه‌اندازی شده است، تأکید کرد: با عنایت به لزوم تجهیز شرکت گاز به دستگاه تاأمین برق اضطراری و طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توزیع برق استان، یک دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت 500 کیلو ولت آمپر و فرکانس 50 هرتز و 1400 RPM از ساعت 9 لغایت 13:30 بصورت روزانه در مدار قرار می‌گیرد.

سرپرست شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه این دستگاه تا 500 کیلوولت آمپر برق تولید و کل جریان برق مصرفی ساختمان شرکت گاز استان را در زمان اوج مصرف بار شبکه برق شهری تاأمین می‌کند، یادآور شد: دستگاه دیزل ژنراتور دارای قابلیت قطع و وصل دستی و اتوماتیک و نیز کنتور دیجیتالی دوطرفه برای محاسبه توان برق مصرفی را داراست.

وی علاوه بر ژنراتور مولد برق، از به‌کارگیری و استفاده از سلول‌های خورشیدی با ظرفیت 10 کیلوولت آمپر به‌منظور تولید برق مصرفی شرکت و تزریق مازاد آن به شبکه برق استانی خبر داد و گفت: این میزان تولید برق توسط شرکت گاز استان منجر به تقدیر اداره برق از این مجموعه و نصب بنر تقدیر و تشکر از کارکنان شرکت گاز شد.

شناسه خبر 57219