شناسه خبر:57075
1401/4/6 08:21:23

سپهرغرب، گروه خبر: کارگردان نمایش «کرمی که هیولا شد» با بیان اینکه توجه به حرف پدر و مادر و مسئولیت‌پذیری موضوع اصلی این نمایش است، افزود: تلاش شده تا مفاهیم آموزشی دیگری همچون رعایت بهداشت فردی و محیط نیز به کودکان آموزش داده شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، امیر جهان‌پور درباره خلاصه داستان این نمایش اظهار کرد: مجید پسر بی‌مسئولیت و شلخته‌ای است که با رفتارهایش مادر و همسایه‌ها را ناراحت کرده و به‌علت بی‌نظمی و عدم رعایت بهداشت فردی، کرمی در اتاقش تبدیل به هیولا می‌شود.

این کارگردان با بیان اینکه در فرآیند شکل‌گیری این نمایش امیر مشهدی‌عباس نقش بسیار پُر‌رنگی داشته، افزود: این نمایش 30 دقیقه نفس‌گیر و پُرشور را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه تولید نمایش کودک بسیار سخت‌تر از کار برای بزرگ‌سالان است، تصریح کرد: کار کودک حساس و تخصصی است و باید بر پایه روانشناسی باشد؛ به‌طوری که همواره باید یک روانشناس در کنار کار حضور داشته باشد.

جهان‌پور درباره برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان نیز بیان کرد: به‌دلیل برگزاری جشنواره در همدان و حمایت‌هایی که صورت گرفته، تولیدات کودک و نوجوان همدان بیش از بزرگ‌سال است و به‌لحاظ فنی نیز بسیار باکیفیت و حرفه‌ای هستند.

کارگردان نمایش «کرمی که هیولا شد» افزود: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان فضایی برای تبادل سنت‌های فرهنگی و آموخته‌های هنری با گروه‌های خارجی فراهم می‌آورد که همین امر باعث ارتقای سطح کیفی نمایش‌ها می‌شود.

وی درخصوص عوامل نمایش «کرمی که هیولا شد» گفت: مدیر تولید سحر مروتی، دستیار کارگردان ثنا تقی‌‌نژاد، مدیر صحنه تارا ابراهیمی، زهرا اشرف‌رضائی منشی صحنه، یاسین جهان‌پور بازیگر کودک، زهرا اشرف‌‌رضائی بازیگر سایه، عروسک‌گردانان احسان غلامی، تارا ابراهیمی، زهرا اشرف‌رضائی‌ و امیر جهان‌پور، گریم الهام شیخ‌‌زاده، طراح صحنه و دکور شهناز حکیمی، مونتاژ دکور وحید علیپور و مجتبی کمایونی، آکسسوار سحر مروتی، طراح نور امیر جهان‌‌پور، نورپرداز سحر مروتی و ثنا تقی‌‌نژاد، ترانه‌سرا امیر جهان‌پور، آهنگ‌ساز احسان احمدی‌تبار، صدابردار امیر جهان‌پور، صداپیشگان سحر مروتی، ثنا تقی‌‌نژاد، مبین صفری، یاسین جهان‌‌پور، آیسان جهان‌‌پور و امیر جهان‌پور، طراح لباس رؤیا احمدی؛ طراح عروسک فرناز دوست‌رضائیان و فرزانه تنخواهی، عروسک‌ساز ناهید ثواب‌جو، طراح بروشور فراز زارع‌فضل‌الهی، مجتبی کمایونی و جعفر اصغری تدارکات این نمایش هستند.

بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان تا ششم تیرماه سال 1401 با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان درحال برگزاری است.

شناسه خبر 57075