شناسه خبر:56937
1401/4/2 08:57:06

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه هم 50 شهید گرانقدر و حدود 30 جانباز در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام کرده است.

کیوان گل‌آوری در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: هر ساله به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع مواد مخدر و اعتیاد به انواع مواد مخدر و روانگردان‌ها که به‌عنوان یک چالش بزرگ گریبانگیر تمام کشورهای دنیا شده، برنامه مقابله با این موضوع در سطح بین‌الملل بیان می‌شود و در سال هم یک روز (پنجم تیرماه مصادف با 26 ژوئن) به‌عنوان گرامیداشت مبارزه با مواد مخدر اعلام شده است.

وی شعار امسال سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر را «پرداختن به چالش‌های مواد مخدر در حوزه سلامت و بحران‌های بشری» عنوان کرد و افزود: به دلیل حساسیت موضوع در واقع یک هفته به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر در کشور تعیین شده که در این هفته برنامه‌های متنوع و متعددی داریم.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه ادامه داد: روز پنجم تیرماه، رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس برای استان‌ها در این خصوص سخنرانی خواهد داشت.

غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از دو خانواده شهید و جانباز، سخنرانی استاندار به‌عنوان رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قبل از خطبه نماز جمعه، برپایی میز خدمت در حاشیه نماز جمعه، نشست با خیرین، سمن‌ها و کارآفرینان حوزه توانمندسازی و حمایت از افراد بهبودیافته؛ طرح پاکسازی محلات به ویژه نقاط آلوده جمع‌آوری معتادان متجاهر، ساماندهی کمپ‌ها، برخورد سخت با خرده‌فروشان و عوامل توزیع و فروش مواد مخدر، ورزش همگانی با همکاری اداره کل ورزش و شهرداری و... ازجمله برنامه‌های تدارک‌دیده برای این هفته است که گل‌آوری به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به تقدیم سه هزار و 800 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر و بیش از 12 هزار و 500 جانباز در استان، گفت: استان کرمانشاه هم 50 شهید گرانقدر و حدود 30 جانباز در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام کرده است.

شناسه خبر 56937