شناسه خبر:56840
1401/3/31 08:50:38

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه استان از منابع آبی مناسبی برخوردار است و کمبود آب نداریم، گفت: منابع آبی، تهیه و توزیع آن باید مدیریت شود و این مهم بدون همراهی مردم در صرفه‌جویی و فرهنگ‌سازی در این زمینه امکان‌پذیر نیست.

«منوچهر فخری» روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه که با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد، عنوان کرد: کشور ایران وارد یک چالش خشک‌سالی 30 ساله شده و هرچند 10 سال از این چالش را پشت سر گذاشته‌ایم، اما برای گذر از این بحران نیازمند برنامه‌ریزی مناسب در زمینه مدیریت منابع آبی موجود و همراهی مردم هستیم.

وی گفت: از همان روزهای ابتدایی ورود استاندار کرمانشاه به استان، با دستور وی قرارگاه تنش آبی در حوزه عمرانی تشکیل شد و طی این مدت کارهای بسیار خوبی به‌ویژه در حوزه تأمین آب شرب شهر کرمانشاه صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه توضیح داد: در این مدت طرح رفع نقص خط انتقال سد گاوشان به کلان‌شهر کرمانشاه با کمک تیم‌های عملیاتی پنج استان دیگر، رفع شد و همچنین با اختصاص 100 میلیارد تومان، خط اضطراری هم به بهره‌برداری رسید و کمک خواهد کرد شهروندان کرمانشاهی در زمینه آب شرب با مشکلات کمتری روبه‌رو باشند.

وی به تلاش‌های صورت‌گرفته در حوزه آبفا در زمینه کاهش تنش‌های آبی اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته چندین چاه جدید در سطح شهر حفر شد و همچنین چاه‌های در اختیار ادارات هم به شبکه وصل شد و با مجموع این اقدامات شاهد وضعیت بهتری در این زمینه هستیم. این پروژه با اجرای خطوط بین مخازن تکمیل می‌شود تا در آینده گرفتار مشکل نشویم.

فخری در ادامه از خدمات «علیرضا کاکاوند» مدیرعامل پیشین آبفا در طول دوران مدیریت خویش تقدیر و رسیدگی به کارکنان آبفا را درخصوص تأمین مسکن و زمین مورد نیاز آن‌ها، یکی از اولویت‌های کاری مدیرعامل جدید دانست و افزود: داودی از بدنه این مجموعه و از مدیران دارای دانش این حوزه است و می‌تواند خدمات ماندگاری در این حوزه انجام دهد.

در انتهای این جلسه از زحمات دوساله «علیرضا کاکاوند» تقدیر و «رضا داودی» به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه معرفی شد.

شناسه خبر 56840