شناسه خبر:56825
1401/3/31 08:28:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از پرداخت سه میلیارد و 225 میلیون تومان برای خدمات درمانی مددجویان این استان (بیماران خاص و صعب‌العلاج) در سال گذشته خبر داد.

«محمدرسول شیخی‌زاده» اظهار کرد: کمک به درمان و پیشگیری از بیماری‌ها در بین مددجویان زیر پوشش و رسیدگی به وضعیت بهداشت آن‌ها، یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد برای ارتقای سلامت مددجویان توجه ویژه‌ای به مطالبات بهداشتی و درمانی آن‌ها دارد، تصریح کرد: بخش اعظمی از مشکلات مددجویان، پرداخت هزینه‌های سنگین درمانی در زمان بیماری است که کمیته امداد با ارائه خدمات بیمه‌ای، هزینه‌های درمانی آن‌ها را پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان تعداد بیماران صعب‌العلاج استان را یک‌هزار و 754 بیمار برشمرد و افزود: بیماران زمین‌گیر به‌‌تنهایی توانایی انجام امور شخصی خود را ندارند و ماهیانه 200 هزار تومان علاوه‌بر کمک به پرداخت فرانشیز و خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز، به‌ حساب این بیماران واریز می‌شود.

شیخی‌زاده با بیان اینکه بیماران خاص و صعب‌العلاج به‌علت هزینه‌های بالای درمان نیازمند حمایت خیران هستند، خاطرنشان کرد: در طرح «شفا» افراد نیکوکار برای حمایت مالی از بیماران می‌توانند به مراکز کمیته امداد در سطح استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 240 بیمار خاص شامل 81 بیمار دیالیزی، 51 بیمار پیوند کلیه، هشت بیمار هموفیلی، 10 بیمار تالاسمی و 90 بیمار ام‌اس تحت حمایت این نهاد هستند، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مردم خیر و نیکوکاران بتوانیم شرایط زندگی بیماران را به بهترین نحو ممکن بهبود بخشیم.

115 هزار نفر در قالب 61 هزار خانوار به‌صورت مستقیم زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان هستند که از این تعداد حدود دو هزار خانوار یک خدمت را دریافت می‌کنند.

شناسه خبر 56825