شناسه خبر:56714
1401/3/29 08:32:08
استاد حوزه علمیه در یادواره 100 شهید پاسدار شهرستان تویسرکان:

فاصله از سیره عملی شهدا با آشفتگی فردی همراه خواهد بود

سپهرغرب، گروه خبر: استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: وقتی از ساختار اندیشه و سیره عملی شهدا فاصله بگیریم، روشن است که به سمت انحطاط و آشفتگی فردی و اجتماعی حرکت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام صابری اراکی روز جمعه در یادواره 100 شهید پاسدار شهرستان تویسرکان بیان کرد: آسیب‌های خطرناک و بعضاً غیر قابل جبران اجتماعی در جامعه، نتیجه نزدیکی به سبک زندگی غربی با ابزار مختلف است.

وی بیان کرد: باید از خود بپرسیم آیا آن‌طوری که رفتار برخی به‌اصطلاح سلبریتی‌ها، هنرمندان و ورزشکاران را با جزئیات تحلیل و واکاوی می‌کنیم، توانسته‌ایم ساختار فکری و سیره عملی شهدا را نیز تجزیه، تحلیل و بازشناسی کنیم.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه آیا آن مقدار که برای پدیده‌های غیر ضروری اجتماعی وقت و نیرو می‌گذاریم برای شناخت راه حقیقی سعادت و سیره شهدا انرژی می‌گذاریم؟ گفت: وقتی عقلانیت تحت تأثیر مادی‌گرایی کم‌رنگ شود، شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی می‌شویم.

حجت‌الاسلام صابری اراکی تصریح کرد: پیامبر اعظم (ص) عاقل‌ترین مردم را کسی می‌داند که خداوند را شناخته و از او اطاعت می‌کند و دشمنان خدا را شناسایی کرده و از آن‌ها دوری کنند.

وی بر لزوم تعلیم بنیادی و مفهومی خداشناسی با به‌کارگیری مجموعه‌های مختلف فرهنگی تأکید کرد و گفت: اگر علم و دانش ما را به حقیقت توحید و معرفت خدا نرساند، چیزی جز زیان و کاسبی نخواهد بود.

حجت‌الاسلام صابری اراکی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب اسلامی می‌فرمایند، هرکس حقیقتاً بر خدا توکل کند و به وعده‌های راستین خدا اعتماد داشته باشد، دچار تردید و سستی و گرفتار آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر اینکه توجه به جنگ ترکیبی و شناختی به قدری اهمیت دارد که رهبر انقلاب اسلامی به لزوم حضور حداکثری و فراگیر در جهاد تبیین در مقابل این نبرد دستور جدی داده‌اند، گفت: دشمن‌شناسی و تحلیل و واکاوی فریب‌ها و تحرکات خبیثانه آن‌ها بسیار مهم است، زیرا موجب می‌شود مردم در برابر هجمه‌های مزورانه غربی‌ها دچار آسیب‌های متعدد نشوند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان نیز در ادامه این مراسم افزود: شهرستان تویسرکان با تقدیم بیش از 750 شهید، پنج هزار ایثارگر، بیش از دو هزار جانباز و بیش از 100 آزاده در دفاع از انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی خوبی داشته‌اند.

سرهنگ کامران کریمی با بیان اینکه نقش رزمندگان و پاسداران شهید تویسرکان در عملیات غرورآفرین مرصاد بی‌بدیل و غیر قابل انکار است، عنوان کرد: این شهرستان در عملیات مرصاد 40 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شناسه خبر 56714