شناسه خبر:56567
1401/3/25 08:18:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از گرفتن مجوز احداث بیمارستان 400 تختخوابی در این شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری مستمر نمایندگان و مدیران اجرایی، مجوز احداث این بیمارستان گرفته و اقدامات لازم درخصوص جانمایی پروژه آغاز شد.

«کریم میرزایی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای احداث بیمارستان 400 تختخوابی ملایر به‎‌عنوان یک بیمارستان کامل، مهیا است و درصورت تأیید مکان مورد نظر، به‌سرعت عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با قدردانی از تلاش‌های فرماندار ملایر در جانمایی بیمارستان، افزود: احداث این بیمارستان در طرح چشم‌انداز توسعه بهداشت و درمان کشور مصوب شده بود و با توجه به فرسوده بودن بیمارستان امام حسین (ع) و اینکه ملایر ترومای جنوب استان همدان است، احداث این بیمارستان یکی از نیازهای ضروری این شهرستان بود که در دولت سیزدهم محقق شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی پنج‌ساله و یک‌ساله برای حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، احداث بیمارستان 400 تختخوابی را یکی از برنامه‌های عملیاتی عنوان و بیان کرد: احداث این بیمارستان انقلاب و شکوفایی عظیمی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان ایجاد می‌کند.

میرزایی ادامه داد: بیمارستان 96 تختخوابی ملایر (گوراب) توسط خیر ملایری نیز در دست اجرا است که حدود 85 درصد از فضای فیزیکی این بیمارستان تکمیل شده و نیاز به زیرساخت‌ها و تجهیزات و سایر موارد دارد که در دست پیگیری است.

   پیشرفت 85 درصدی بیمارستان 96 تختخوابی ملایر

به گفته وی در قالب برنامه عملیاتی تدوین‌شده، پیگیری‌های لازم برای گرفتن تجهیزات پزشکی در دو بیمارستان امام حسین (ع) و مهر انجام شد و در این راستا یک دستگاه سی‌تی‌اسکن، پنج دستگاه دیالیز برای بیمارستان امام حسین (ع) و دو دستگاه دیالیز، اکو و رادیولوژی دیجیتال برای بیمارستان مهر خریداری و نصب شد.

وی یادآور شد: در همین راستا اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد و 500 میلیون تومان برای خرید تجهیزات مراکز بهداشتی این شهرستان جذب شد و امکانات در این مراکز استقرار یافت و درحال پیگیری جذب پنج میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ساختمانی مراکز بهداشتی هستیم تا در ارائه خدمات بهداشتی به سطح شاخص‌های مورد نظر برسیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان مهر خبر داد و گفت: در این مرکز دستگاه ماموگرافی پیشرفته، دستگاه آندوسکوپی و کلونوسکوپی با پزشکان متخصص مستقر است.

   راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان در ملایر

میرزایی با اشاره به تجهیز یک بخش این بیمارستان به اتاق LDR و انجام زایمان بی‌درد و زایمان در آب، اظهار کرد: گسترش بخش اورژانس بیمارستان مهر یک اقدام مهم بود که با پیشرفت 90 درصد فضای فیزیکی در دست اجرا است.

وی بیان کرد: گسترش اورژانس بیمارستان مهر طبق نیت خیر ملایری مرحومه دکتر عاملی در سه طبقه درحال اجرا است که پیگیر خرید و نصب تجهیزات آن هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر همچنین از افتتاح داروخانه شبانه‌روزی بیمارستان مهر خبر داد و افزود: بخش ناباروری و نازایی این بیمارستان نیز با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که بلافاصله پس از خرید و نصب تجهیزات، افتتاح می‌شود.

   به دنبال ایجاد دانشگاه علوم پزشکی برای ملایر هستیم

میرزایی جذب نیروهای متخصص همچون پزشک عمومی و متخصص، پرستار، ماما، رادیولوژی، آزمایشگاه و نیروهای پشتیبانی از طریق دانشگاه علوم پزشکی همدان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: درحال حاضر با جذب این نیروها، مشکل کمبود نیروی انسانی نداریم.

وی یکی از الزامات این حوزه را جذب پزشکان فوق تخصص به‌ویژه جراح قلب دانست و تأکید کرد: گرفتن مجوز فوق تخصص، مستلزم داشتن دانشگاه علوم پزشکی است که با کمک نمایندگان ملایر در مجلس، درحال رایزنی برای تحقق این امر و دانشگاهی شدن این شهر هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر درباره مرکز آنژیوگرافی ملایر نیز بیان کرد: ساخت این مرکز در دست اقدام است و درصورت اختصاص تجهیزات مورد نیاز از وزارتخانه، افتتاح این مرکز در آینده جزء برنامه‌های عملیاتی است.

میرزایی در ادامه بازسازی بیمارستان امام حسین (ع) را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و ادامه داد: با افتتاح اورژانس این بیمارستان که در حد و اندازه یک بیمارستان کوچک است، سطح رضایت‌مندی مردم در ارائه خدمات افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای بازسازی بیمارستان امام حسین (ع) جذب شده و در این راستا بازسازی و مرمت اتاق عمل، آشپزخانه و تأسیسات در دستور کار است.

   فعالیت 10 مرکز فوریت‌های پزشکی در ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه مجمع خیران سلامت در بازسازی این بیمارستان و خرید تجهیزات پزشکی همیشه همراه و یار ما هستند، افزود: همراه‌سرا در بیمارستان امام حسین (ع) با کمک خیران کلنگ‌زنی شده و در دست ساخت است.

شناسه خبر 56567