شناسه خبر:56295
1401/3/18 09:25:25

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان همدان گفت: با توجه به مشاهدات میدانی و مشخص شدن ناپایداری و عدم ایمنی تعدادی از ساختمان‌های همدان، دستورات لازم با هدف بررسی و شناسایی خطرات احتمالی و ارائه راهکار برای ایمن‌سازی آن ساختمان‌ها به دستگاه‌های متولی داده شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، «حسن خانجانی‌موقر» در گفت‌وگویی با اشاره به بازدید میدانی خود از پاساژ قائم در هفته گذشته، ابراز کرد: پس از آن بازدید دستورات لازم به‌منظور بررسی ایمنی، مشکلات حوزه‌های آب و فاضلات و زیربنایی سازه، با هدف حمایت از حقوق عامه به دستگاه‌های متولی داده شد.

وی با اشاره به اینکه حدود 400 نفر در این پاساژ فعالیت دارند، اظهار کرد: در مکاتبه‌ای به فرماندار همدان اعلام کردیم تا ظرف دو ماه با برگزاری جلسه‌ای با حضور امور آب و فاضلاب، شهرداری، نظام مهندسی و نیز دعوت از مالکان اصلی و سرقفلی، مشکلات احصا و راهکارهایی برای ایمن‌سازی و افزایش مقاومت هرچه سریع‌تر ساختمان ارائه شود.

دادستان همدان افزود: درحال حاضر جلسه مربوطه توسط فرماندار با حضور دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در محل مذکور برگزار شده است.

خانجانی‌موقر ادامه داد: در تذکری به معاون عمرانی استاندار هم گفته شد که به تمام شهرداری‌ها ابلاغ شود تا با بررسی کامل سازه‌ها، بناها و ساختمان‌های موجود، چنانچه برای شهروندان خطراتی محتمل است و یا آن سازه‌ها ناپایدار هستند، در اسرع وقت رفع خطر شوند.

شناسه خبر 56295