شناسه خبر:56283
1401/3/18 09:09:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طرح بزرگ آب‌رسانی به 10 هزار روستای کشور در قالب جهاد آب‌رسانی آغاز شد.

اتابک جعفری در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه آب‌رسانی شهرستان اسلام‌آباد غرب، از آغاز طرح بزرگ جهاد آب‌رسانی به 10 هزار روستای کشور خبر داد و گفت: در این طرح جهادی، پروژه آب‌رسانی به هفت هزار روستا به سپاه پاسداران واگذار و آب‌رسانی به سه هزار روستای دیگر توسط پیمانکاران خصوصی انجام می‌شود و در مرحله بعد پنج هزار روستا نیز که توسط خیرین آب‌رسانی می‌شود، به این طرح الحاق خواهد شد.

وی از افزایش شاخص بهره‌مندی روستاهای کشور از آب شرب بهداشتی در پایان دولت سیزدهم خبر داد و افزود: در کل کشور در حدود 60 هزار روستا وجود دارد که 80 درصد آن آب‌رسانی شده است و طبق برنامه زمان‌بندی صورت‌گرفته تا پایان دولت سیزدهم اکثر روستاهای کشور آب‌رسانی خواهد شد و این میزان به بیش از 95 درصد در کل کشور خواهد رسید.

به گفته جعفری برنامه زمان‌بندی‌شده جهت پایان این پروژه‌ها 30 ماه است که سعی خواهیم کرد در بازه زمانی کمتر از این مدت پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

این مقام مسئول اعتبار اولیه قرارداد جهاد آب‌رسانی با سپاه پاسداران را 19 هزار میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: برآورد صورت‌گرفته برای مرحله نهایی این طرح اعتباری در حدود 30 هزار میلیارد تومان برای کل روستاهای کشور است.

جعفری درخصوص میزان اعتبار تخصیص‌یافته به پروژه‌های جهاد آب‌رسانی استان کرمانشاه گفت: چیزی حدود 314 میلیارد تومان اعتبار جهت آب‌رسانی به بیش از 349 روستا این استان تخصیص داده شد و خوشبختانه امروز شاهد آغاز پروژه‌های بسیار خوبی توسط همکاران آبفا استان کرمانشاه و مجموعه سپاه پاسداران بودیم که امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بخشی از مشکلات مردم روستایی مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان بیان کرد: یک‌سری طرح‌های اضطراری در سطح شهرهای کشور نیز براساس نیاز و کمبود آب شرب هر شهر توسط همکاران ما مشخص شده است که با برنامه‌ریزی که انجام شده و اجرای این طرح‌ها، سعی خواهیم کرد قطعی آب برنامه‌ریزی‌شده نداشته باشیم و تابستان امسال را با کمک مردم به بهترین نحو ممکن و کمترین تنش آبی پشت سر بگذاریم.

شناسه خبر 56283