شناسه خبر:56242
1401/3/17 09:25:27

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی استان با حدود 98 درصد، 10 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

احمد فعله‌گری روز دوشنبه اظهار کرد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری کردستان 100 درصد است و در مجموع 98.7 درصد از کل جمعیت استان از خدمات شرکت گاز بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه اکنون 32 شهر و یک هزار و 480 روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند است، اضافه کرد: برای سال جاری گاز رسانی به 100 روستا برنامه‌ریزی شده است که تا پایان امسال به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با تاکید بر اینکه شبکه و تاسیسات شرکت گاز استان از به روزترین تجهیزات روز دنیا است، افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تمام روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت، تا پایان امسال به شبکه سراسری گاز متصل خواهد شد.

فعله‌گری هزینه گازرسانی به روستاهای استان را به خاطر سخت‌گذر بودن آن، بالا و دشوار عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون به طور متوسط روزانه حدود سه کیلومتر شبکه گاز در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.

وی از گازرسانی به بیش از 50 کوخ (سکونت‌گاه‌های غیررسمی در بانه) خبر داد و ادامه داد: با وجود اینکه گازرسانی به این سکونت‌گاه‌ها جزو وظایف و برنامه‌های شرکت گاز نیست اما برای نگهداشت جمعیت و ایجاد رفاه، بقیه کوخ‌ها نیز از گاز بهره‌مند خواهند شد.

 

شناسه خبر 56242