شناسه خبر:56224
1401/3/17 08:58:19

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده کرمانشاه با اشاره به سفر هیئت دولت به استان در آینده‌ای نزدیک، گفت: در این سفر باید انجام کارهای بزرگ برای استان را از رئیس‌جمهور بخواهیم.

محمد رشیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر هیئت دولت به استان در آینده نزدیک، ابراز کرد: در سفر پیش رو که البته هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست، باید کارهای بزرگی از رئیس‌جمهور بخواهیم.

وی از این سفر به‌عنوان یک فرصت خوب برای استان یاد کرد و افزود: اگر در این سفر به دنبال پروژه‌های کوچک باشیم، توفیقی که باید حاصل نشده و فرصت این سفر برای استان را از دست می‌دهیم.

رشیدی در تشریح اولویت‌های مهم استان در این سفر گفت: یکی از اولویت‌های مهم بحث زیرساخت‌های حوزه راه بوده که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها آزادراه تهران- خسروی و نیز تکمیل پروژه راه‌آهن در مسیر کرمانشاه به خسروی است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تکمیل سامانه گرمسیری را هم از دیگر اولویت‌های مهم استان برشمرد و افزود: پروژه سردسیری هم باید یکی از خواسته‌های مهم استان در این سفر باشد، چراکه تأمین مناسب آب شرب، کشاورزی و آب صنعت شهرستان کرمانشاه در گرو آن است.

رشیدی گفت: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بوده که متأسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

وی افزود: پروژه سردسیری از سیروان شروع شده و در امتداد خود می‌تواند شهرهای روانسر، پاوه، جوانرود، کوزران و ماهیدشت و کرمانشاه را مشروب کند.

رشیدی تخصیص اعتبارات سد بیستون را هم اولویت مهم دیگر استان در این سفر عنوان کرد و گفت: تکمیل این سد برای مقاصد کشاورزی و گردشگری الزامی است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اذعان کرد: در کنار این‌ها پروژه‌هایی مانند سامان‌دهی حاشیه قره‌سو، تصفیه‌خانه کرمانشاه و پروژه آبشوران هم باید در این سفر مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به همراهی وزیر کشاورزی در این سفر، ابراز کرد: قول مصوبات خوبی را در حوزه کشاورزی برای استان گرفته‌ایم که در این سفر انجام شده و اتفاقات خوبی را در حوزه کشاورزی و دامداری استان رقم می‌زند.

شناسه خبر 56224