شناسه خبر:56192
1401/3/16 09:38:46

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: این سازمان از حدود سه سال گذشته تاکنون بیش از 500 اخطاریه برای مکان‌های ناایمن صادر کرده است.

«مسعود آقازیارتی» روز پنجشنبه افزود: این تعداد اخطاریه در پی بازدیدهای مختلف و مکرر صادر شده و از این تعداد 220 اخطاریه مربوط به ساختمان‌های مسکونی و بلندمرتبه شهر اراک است.

وی بیان کرد: 190 اخطاریه هم در حوزه اصناف ازجمله تالارها، رستوران‌ها، هتل‌ها، میهمانپذیرها و سایر صنوف بوده و بیش از 80 اخطاریه نیز در مکان‌های واقع در مراکز پُرتردد شهر اراک صادر شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: علاوه‌بر این موارد بیش از 100 مورد اخطاریه و دستورالعمل درخصوص ناایمن‌ بودن آسانسورها در این شهر صادر شده است.

آقازیارتی اظهار کرد: آتش‌نشانی بحث بازرسی و بازدید مستمر از مکان‌های مختلف شهر را برای شناسایی مکان‌های ناایمن دارد و در طول سال‌های گذشته تاکنون نشست‌های مختلفی با هیئت‌امناها، مالکان و عوامل مرتبط با این مکان‌ها برگزار کرده است.

وی گفت: بیش از 50 ساختمان ناایمن در شهر اراک وجود دارد که در سال‌های گذشته برخی از افراد مرتبط با آن‌ها حاضر به دریافت اخطاریه‌های آتش‌نشانی نبودند و به این اخطاریه‌ها اهمیتی نمی‌دادند؛ اما با همکاری خوب دستگاه قضائی، اقدامات و حرکاتی برای رفع مشکلات ناایمنی از سوی 25 ساختمان آغاز شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک افزود: کارشناسان این سازمان نشست‌های مختلفی را تاکنون برگزار کرده و حتی اولویت‌بندی‌های رفع مشکلات ایمنی را برای ساختمان‌های ناایمن مشخص کرده است.

آقازیارتی اظهار کرد: از وقوع بسیاری حوادث با هزینه‌های بسیار کم می‌توان جلوگیری کرد و نیاز است مسئولان امر و متولیان ساختمان‌های ناایمن قبل از وقوع هر حادثه نسبت به ایمنی مکان‌های ناایمن اقدام کنند تا شاهد بروز حوادث ناگوار مانند پلاسکو و متروپل نباشیم.

اراک مرکز استان مرکزی بوده و در این منطقه بیش از 580 هزار نفر ساکن است.

شناسه خبر 56192