شناسه خبر:56003
1401/3/9 09:38:34

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار استان مرکزی گفت: ساختمان‌های ناایمن استان ثبت و تعیین تکلیف شوند.

فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی، با اشاره به خطرات ساختمان‌های غیرایمن در استان اظهار کرد: متاسفانه با رخ دادن حادثه متروپل آبادان، زنگ خطر جدی و دوباره برای همه افراد به خصوص مدیران، ناظران و مالکان به صدا در آمد و یادآوری کرد که نباید در انجام وظیفه کوتاهی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل وقوع حوادثی مانند متروپل وجود فساد و زد و بند است که باید با مسببین آن برخورد جدی شود افزود: ایستادگی و مقابله با فساد با تمام توان هدف اصلی دولت است.

استاندار استان مرکزی با دردناک خواندن حادثه متروپل بیان کرد: دولت تمام امکانات خود را برطرف کردن مشکلات آبادان به کار بسته است، استان مرکزی نیز بارها برای کمک رسانی به آبادان اعلام آمادگی کرده است.

مخلص الائمه اضافه کرد: هشدارهای کتبی توسط مسئولان مربوطه اقدام درستی است که باید در این خصوص با دقت بیشتری کارها را انجام دهند تا شاهد اتفاق دوباره ای نباشیم.

وی با بیان اینکه ساختمان‌هایی که ایمنی ندارند باید تعطیل شوند اضافه کرد: مالکان این ساختمان‌ها مسوول سهل انگاری‌ها هستند؛ منتظر نمی مانیم تا اتفاقی بیفتد و سراغ ساختمان‌ها می‌رویم.

استاندار استان مرکزی بیان داشت: ساختمان‌ها پرخطر باید اولویت بندی شوند و سوابق انها در فرمانداری‌ها جمع آوری شود.

مخلص الائمه تصریح کرد: کلینیک‌ها و مجموعه‌های درمانی در استان وجود دارند که شرایط مناسبی ندارد و این قابل قبول نیست، باید بخشی از درآمدهای حاصل از فعالیتشان را صرف آسایش مردم کنند.

وی افزود: یکی از پاساژهای غیر ایمن اراک، پاساژ طلاست که به کرات هشدارهای لازم داده شده و باید ایمن شود.

شناسه خبر 56003