شناسه خبر:55994
1401/3/9 09:26:00

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان رهاورد سفر یک روزه خود به شهرستان دیواندره را اختصاص 710 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در مدت زمان دو سال در این شهرستان اعلام کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در سفر به دیواندره و دیدار با برگزیدگان این شهرستان اظهار کرد: تخصیص این میزان از اعتبار جدای از تسهیلات و طرح‌های سرمایه‌گذاری است و صرفاً برای پایان دادن به پروژه‌های در دست اجرای شهرستان هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: حضور مدیران در شهرستان‌ها سبب می‌شود تا به‌صورت عینی و ملموس از مسائل شناخت پیداکرده و پشت درهای بسته تصمیم‌گیری نکنند و در ارتباط نزدیک با مردم بتوانند اشکالات را اصلاح کنند.

استاندار کردستان یادآور شد: دیواندره از جلوه‌های برتر استان و از مواهب طبیعی فراوان برخوردار است و اگر نقصی وجود دارد حاصل کم‌کاری و کم توجهی مدیران و تصمیم‌گیران بوده است.

زارعی‌کوشا ادامه داد: مصوبات سفر رئیس جمهور می‌تواند در کردستان جهش ایجاد کند چراکه با نگاه مثبت موجود در شخص رئیس جمهور و هیئت دولت، یک فرصت ویژه برای کردستان به وجود آمده است.

  مدت زمان صدور مجوز سرمایه‌گذاری در کردستان رکورد زد

وی روز شنبه در سفر به دیواندره و در جلسه شورای اشتغال و مسکن این شهرستان اظهار کرد: برای یکی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان دیواندره زمان دریافت مجوزها در 18 روز کاری انجام شده است که یک رکورد کشوری محسوب می‌شود.

این مسئول افزود: در سال‌های گذشته صدور این مجوزها در مدت زمان بیش از 6 ماه انجام می‌شد که اصلاح این فرآیند نویدبخش روزهایی خوش برای سرمایه‌گذاران در استان است.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: ثبت شغل در سامانه رصد به تنهایی کافی نیست و باید به روشنی مشخص شود که اشتغال‌ها کاملا ایجاد شده باشند.

وی گفت: سازمان صمت کردستان باید تلاش کند تا کارخانه‌های فرآوری مواد معدنی و سرمایه‌گذاران این بخش را برای سرمایه گذاری در شهرستان جذب کند.

استاندار کردستان یادآور شد: 10 هزار نفر از مردم شهرستان دیواندره در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد افراد ثبت نام شده تنها 120 نفر واریز وجه انجام داده‌اند.

دیواندره در 90 کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

شناسه خبر 55994