شناسه خبر:55904
1401/3/7 09:40:29

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان روانسر گفت: براساس ارزیابی‌ها و سوابق گذشته 21 نقطه مستعد آتش‌سوزی در این شهرستان وجود دارد که 9 نقطه آن بحرانی و نیمه‌بحرانی است‌.

«سعدی مصطفی‌زاده» روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان روانسر افزود: محدوده روستاهای قوری‌قلعه، نوخان، بزگوره، لورابی و چیلانه در بخش شاهو و محدوده روستاهای پشت تنگ چشمه قلیجان، مله ترشکه و چشمه پنبه و بابا حیران کانون‌های بحرانی آتش‌سوزی هستند.

وی از دستگاه‌های عضو ستاد بحران خواست ضمن بررسی امکانات موجود نسبت به تأمین کمبودها و به‌روز کردن تجهیزات مورد نیاز خود و همچنین آموزش کارشناسان اقدام کنند.

فرماندار روانسر با بیان اینکه آموزش و اطلاع‌رسانی دو رکن اصلی در کنترل و مدیریت بحران است، ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد و نیروهای مردمی به‌ویژه دهیاران و اعضای شورای روستاها، بیشترین نقش را در کنترل آتش‌سوزی‌های شهرستان داشته‌اند و باید از این ظرفیت به‌خوبی بهره ببریم.

مصطفی‌زاده با بیان اینکه مردم نقش اصلی را در صیانت از جنگل‌ها و مراتع دارند، افزود: با توجه به رشد مناسب گیاهان و افزایش پوشش گیاهی و گرم شدن هوا، احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی افزایش یافته که مراقبت و نظارت بیشتری را می‌طلبد.

شناسه خبر 55904