شناسه خبر:55885
1401/3/7 09:11:36

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند از جریمه 25 میلیون تومانی یک شکارچی غیر مجاز قوچ وحشی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان، عزیز قیاسی روز پنجشنبه با اعلام این خبر، افزود: مأموران اجرایی و گارد محیط‌زیست نهاوند با همکاری دادستانی و عوامل انتظامی این شهرستان موفق شدند از منزل یکی از شکارچیان غیر مجاز اجزای یک رأس قوچ وحشی را کشف کنند.

به گفته وی با توجه به اینکه شکار در فصل غیر مجاز و بدون هرگونه پروانه شکار انجام شده است، برای فرد متخلف پرونده قضائی تشکیل شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند اظهار کرد: با توجه به تصریح قانون شکار و صید، فرد متخلف به‌دلیل ضرروزیان به محیط‌زیست به پرداخت 25 میلیون تومان و علاوه‌بر آن 10 میلیون تومان دیگر به‌عنوان جزای نقدی محکوم شده است.

وی با هشدار به متخلفین محیط‌زیست و شکارچیان غیر مجاز، گفت: به‌منظور حفاظت از محیط‌زیست و جلوگیری از سوء استفاده متخلفان، قانون اقدامات بازدارنده‌ای را درنظر گرفته که درصورت ارتکاب افراد به جرائم زیست‌محیطی، برخورد شدید با آنان خواهد شد.

شهرستان نهاوند از توابع استان همدان است؛ استان همدان دارای 6 منطقه حفاظت‌شده و 13 منطقه شکار ممنوع بوده که تاکنون 307 گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.

شناسه خبر 55885