شناسه خبر:55634
1401/3/1 13:25:42

سپهرغرب، گروه خبر: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز پنج شهرستان این استان آغاز شد.

«رضا عظیمی» روز پنجشنبه افزود: عملیات ساخت سه بند خاکی، دو بند کوتاه و اجرای سه هزار و 600 متر مکعب گابیون‌بندی در حوزه آبخیز شهری شهرستان کمیجان و عملیات اجرایی بند گابیونی علی قورچی شهرستان شازند و احداث بند گابیونی و پخش سیلاب حوزه آبخیز الویر شهرستان زرندیه آغاز شده و درحال انجام است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث بند سنگ و ملات شهرستان خنداب و اجرای عملیات گابیون‌بندی و بند خاکی حوزه آبخیز خنجین، قرمز چشمه و زنگارک شهرستان فراهان نیز آغاز شده و درحال انجام است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات آبخیزداری در این شهرستان‌ها با اعتباری حدود 81 میلیارد ریال درحال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این طرح‌ها 800 هزار متر مکعب به حجم ذخیره‌سازی و کنترل روان‌آب‌های سطحی استان در هر بار آبگیری افزوده شود.

عظیمی یادآور شد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشک‌سالی‌های اخیر ذخیره آب در پشت سدها و بندهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی روند کاهشی داشته و برخی از بندها در بعضی شهرستان‌ها خشک شده‌ است.

وی ادامه داد: وضعیت آبگیری بندها و سدهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در شهرستان‌های شازند و خمین مناسب است و برخی بندها ازجمله قلعه چی شازند در مرحله سرزیر قرار دارند.

 

شناسه خبر 55634