شناسه خبر:55565
1401/3/1 10:06:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: بیش از 20 عنوان برنامه متنوع با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی و صنایع دستی در هفته میراث فرهنگی این استان تدارک شد.

«مصطفی مرزبان» افزود: نشست‌ با اصحاب رسانه، نقالی در موزه حمام چهارفصل اراک، شب موزه در شهرهای آشتیان و خمین، تجلیل از فعالان و خادمین میراث فرهنگی، رکاب زنی دوچرخه سواران با شعار روز جهانی موزه در سطح شهر اراک و توقف در ورودی موزه‌ها از مهمترین برنامه‌های هفته میراث فرهنگی استان مرکزی است.

وی اظهار کرد: همچنین نشست صمیمی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هیئت امنای کلیسای مسروپ ارامنه اراک، برگزاری جشنواره گلاب گیری در شهرهای محلات و خمین از جمله برنامه‌هایی است که از 28 اردیبهشت تا3 خرداد در 12 شهرستان استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته میراث‌ فرهنگی برای تمام گروه‌های سنی و اقشار جامعه از جمله کودک، نوجوان، خانواده، سالمندان در نظر گرفته شده، عنوان کرد: پاکسازی اماکن تاریخی با همکاری دانش‌آموزان مدارس، برگزاری تور کودک و موزه و برگزاری نقاشی از اشیاء داخل موزه‌ها نیز به منظور فرهنگ سازی نگهداری و محاظت از بناهای تاریخی در بین کودکان از جمله برنامه‌های مهمی است که امسال به طور ویژه در هفته میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

مرزبان گفت: مستند دستکند(شهر زیرزمینی) رباط آغاج با همکاری صدا و سیمای مرکز استان تهیه و تنظیم شده و در این ایام از شبکه 4 صدا و سیما در سه قسمت و 3 روز متوالی، 31 اردیبهشت ساعت 23، روز اول خرداد ساعت 23، روز دوم خرداد ساعت 23 پخش می‌شود.

شناسه خبر 55565