شناسه خبر:55544
1401/3/1 09:32:54

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره‌ هواشناسی قصر شیرین گفت: ورود ریزگردها به قصر شیرین و شدت گردوغبار باعث کاهش دید افقی این شهرستان مرزی طی روز شنبه به میزان چهار هزار متر شد.

«امیرپرویز نجفی» روز شنبه اظهار کرد: دید افقی ناشی از ورود گردوغبار هم‌اکنون در شهرستان مرزی قصر شیرین 6 هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.

وی در ادامه گفت: دمای فعلی هوای قصر شیرین 29.5 درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا نیز16 درصد است.

رئیس اداره هواشناسی قصر شیرین ابراز کرد: طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی این وضعیت تا اواخر هفته جاری کمابیش بر جو منطقه حاکم است.

نجفی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون قصر شیرین 36 روز درگیر غبار بوده که شامل 18 روز در فروردین‌ماه و 18روز در اردیبهشت‌ماه است؛ همچنین سال گذشته درمجموع این شهرستان 75روز غبارآلود بود که این پدیده تهدیدی برای سلامت مردم و محیط‌زیست است.

استان کرمانشاه در چندسال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به‌ویژه مردم شهرستان‌های قصر شیرین، سرپل‌ ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه‌تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ‌های درختان بلوط، ‌به‌شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

 

شناسه خبر 55544