شناسه خبر:55457
1401/2/28 09:31:45

سپهرغرب، گروه خبر: امام‌جمعه بهار با بیان اینکه زمین مهدیه بهار تعیین تکلیف شود، ابراز کرد: کنگره ملی آیت‌الله شیخ محمد بهاری (ره) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار تأکید کرد: از منظر روایات اسلامی علمی که با عمل همراه نباشد، باعث خسران می‌شود.

امام‌جمعه بهار با بیان این مطلب، با تأکید بر جایگاه عالمان و عارفان در دین مبین اسلام، گفت: از منظر روایات اسلامی علمی که با عمل همراه نباشد، باعث خسران می‌شود و علمی که با بصیرت و عمل همراه باشد، بازدارندگی ایجاد می‌کند و فرد از تباهی و معصیت فاصله می‌گیرد.

حجت‌الاسلام ارزنده افزود: وجود عارفان و عالمان در دوران غیبت مسیر درست را نشان می‌دهد تا به رستگاری برسیم.

امام‌جمعه بهار اضافه کرد: عارف بزرگ و عالم ربانی شیخ محمد بهاری، حقوقی بر گردن ما دارد و باید دِین خود را نسبت به این بزرگوار ادا کنیم.

وی بیان کرد: عالمان بسیاری به آیت‌الله بهاری ارادت داشتند و شیخ محمدجواد انصاری همدانی همیشه پیاده مسیر همدان تا بهار را برای زیارت مزار شیخ محمد بهاری (ره) می‌آمدند و می‌فرمودند «بعد از قبر سلمان فارسی قبری به نورانیت اینقدر، ندیده‌ام».

این مقام مسئول از برگزاری کنگره آیت‌الله شیخ محمد بهاری در سال آینده خبر داد و گفت: کنگره‌ای برای بزرگداشت این عالم ربانی در سال 1387 در شهرستان برگزار شد که کافی نبوده و به‌منظور تجلیل از مقام شامخ عالم ربانی شیخ محمد بهاری (ره) و تبیین جایگاه علما و عرفا، کنگره‌ای در سطح ملی در سال آینده برگزار و در حاشیه کنگره بزرگداشت ایشان، توانمندی‌های شهرستان بیان خواهد شد.

حجت‌الاسلام ارزنده بر تعیین تکلیف «زمین مهدیه بهار» برای احداث مرکز فرهنگی و زائرسرای آیت‌الله بهاری نیز تأکید کرد و افزود: ایجاد زائرسرای آیت‌الله بهاری، مطالبه مردم و شورای فرهنگ عمومی بوده که مجوز شرعی برای استفاده از زمین مهدیه بهار برای این منظور گرفته شده است و با به نتیجه رسیدن این مهم، شهرستان بهار ازلحاظ فرهنگی و عرفانی ارتقا خواهد یافت.

در پایان جلسه از زحمات «مرتضی عبدلی خرسند» تقدیر و «سیدمصطفی قاری» به‌عنوان نماینده و خبرنگار صداوسیما در شهرستان بهار منصوب شد.

شناسه خبر 55457