شناسه خبر:55381
1401/2/26 09:34:09
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛

پیش بینی برداشت 350 تن توت فرنگی در کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پیش بینی برداشت 350 تن توت فرنگی در کرمانشاه تا اواخر خرداد ماه خبر داد.

رحمان فیض اظهار کرد: با توجه به نوع و شرایط اقلیمی مناطقی که توت فرنگی پرورش و کشت می‌شود برداشت این محصول در بازه‌های زمانی متفاوت به مرحله برداشت می‌رسند که در فصل بهار برداشت آن از اواسط اردیبهشت ماه آغاز و تا خرداد ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به تفاوت توت فرنگی در پرورش و کشت، افزود: کشت توت فرنگی در استان کرمانشاه سالانه به دلیل متفاوت بودن این میوه دچار نوساناتی در میزان تولید می‌شود و در حال حاضر نیز 54 هکتار زمین زیر کشت توت فرنگی در استان کرمانشاه وجود دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برداشت توت فرنگی در استان محدود است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که برداشت توت فرنگی در فصل بهار سال جاری حدود 350 تن باشد که تاکنون نزدیک به 40 درصد آن برداشت و به بازار رسیده است.

فیض با بیان اینکه توت فرنگی در استان کرمانشاه محصولی صادراتی نیست، خاطر نشان کرد: به دلیل میزان پایین کشت توت فرنگی در استان کرمانشاه از توت فرنگی برداشت شده به سایر استان‌ها صادر نمی‌شود و تنها برای مصرف مردم استان کرمانشاه وارد بازار می‌شود.

 

شناسه خبر 55381