شناسه خبر:55304
1401/2/24 09:39:27

سپهرغرب، گروه فرهنگی: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از «محراب عنایتی» قهرمان کاراته جهان که نشان طلای جهانی خود را به خانواده شهید «سیدقربان بذرگری» اهدا کرده بود، تجلیل کرد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تقدیر از مهراب عنایتی قهرمان کاراته جهان که در ساختمان شهید رسول‌زاده برگزار شد، ضمن تقدیر از این ورزشکار قهرمان برای اهدای نشان طلای جهانی خود به خانواده شهید «سیدقربان بذرگری» گفت: کسانی که اهل انس با شهدا هستند مسیر درست را در زندگی پیدا می‌کنند.

وی افزود: روایت‌های متعددی شده است از خانواده‌های معظم شهدا که حضور ملموس آن‌ها را در زندگی خود احساس کرده‌اند. کتابی هم منتشر شده است که در آن شاهدینی حضور شهدا را در زندگی خود روایت کرده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم ضمن آرزوی توفیق برای قهرمان کاراته جهان با اهدای لوح تقدیر از مهراب عنایتی و همسرش تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

طلایی که با توسل به شهید مفقودالاثر به دست آمد

محراب عنایتی قهرمان کاراته جهان، در این مراسم با اشاره به علت اهدای نشان طلای جهانی خود به خانواده شهید سید قربان بذرگری گفت: در مسابقات جهانی کاراته جهانی نذر کرده بودم که اگر نشان طلای جهانی را کسب کنم آن را به شهید گمنام اهدا کنم، اما در نهایت این نشان را به خانواده شهید مفقودالاثری اهدا کردم. گرفتن نشان طلا برایم مهم بود، زیرا سرود ملی ایران در عرصه بین‌المللی پخش می‌شود و پرچم مقدس جمهوری اسلامی به اهتزاز در می‌آید.

وی ادامه داد: قبل از مسابقات جهانی با خود قرار گذاشتم اگر نشان کسب کنم آن را تقدیم شهیدی مفقودالاثر کنم و در فینال مسابقات در حالی که تا 10 ثانیه آخر 2 امتیاز از حریف خود عقب بودم نیت خود به ذهنم خطور کرد و انگیزه مضاعفی پیدا کردم و در پایان با 4 امتیاز اختلاف و قهرمانی، نشان طلا را به دست آوردم.

عنایتی ابراز داشت: هرگاه خواستم‌ نیت خود را عملی کنم مانعی ایجاد می‌شد، انگار شهید خاص مدنظر من هنوز پیدا نشده بود، از اینکه چند سال نتوانسته بودم دین خود را ادا کنم خیلی ناراحت بودم تا اینکه در سال 1400 با خانواده شهیدی از سلسله سادات و ذریه حضرت زهرا (س) و مفقودالاثر با شرایطی خاص آشنا شدم و خداوند کمک کرد تا بتوانم نشان طلایم را به صاحب اصلی آن تقدیم کنم.

وی افزود: قهرمانان اصلی شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان هستند که زینب‌وار سبب عزت ایران اسلامی شدند.

این قهرمان جهان انگیزه خود را از این اقدام ادای دین به مادران شهدا دانست و گفت: روزی که قرار بود نشان در مراسمی با حضور فرماندهان ارتش و خانواده‌های معظم شهدا به خانواده این شهید اهدا شود، آنچنان اشک شوقی ریختم که تمام حضار سالن نیز اشک ریختند.

گفتنی است، شهید سیدقربان بذرگری دهم خرداد سال 1341 در روستای اسفاران از توابع شهرستان طالقان استان البرز دیده به جهان گشود. این شهید والامقام از افسران لشکر 58 ذوالفقار نیروی زمینی ارتش بود که در سی و یکم تیرماه سال 1367 در یک نبردی شجاعانه در خط مقدم ایستادگی کرد و در حالی که مجروح شده بود به اسارت دشمن بعثی درآمد و زیر شدیدترین شکنجه‌ها به مقام شامخ شهادت نائل آمد و تا امروز پیکر مطهر ایشان پیدا نشده است.

شناسه خبر 55304