شناسه خبر:55187
1401/2/21 09:24:57

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار سنندج بر ضرورت همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی در ساماندهی کمربندی بهشت محمدی این شهر تأکید کرد و گفت: در راستای ساماندهی این نقطه حادثه‌خیز همه دستگاه‌های متولی باید به وظایف خود عمل کنند.

حسن عسکری روز سه‌شنبه در بازدید از پارک محمدی و کمربندی بهشت محمدی که با حضور شهردار سنندج انجام شد، اظهار کرد: کمربندی«بهشت محمدی» یکی از محورهای پرترافیک و حادثه‌خیز شهر سنندج بوده، استاندارد لازم را ندارد و بارها تصادفات منجر به مرگ را رقم زده است.

وی تأکید کرد: همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی در ساماندهی کمربندی بهشت محمدی این شهر ضروری است و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار سنندج افزود: در راستای رفع مشکلات این کمربندی که از نقاط حادثه‌خیز و پرتردد است، جلسه‌ای با حضور تمام دستگاه‌های متولی برگزار و وظایف هر کدام از دستگاه‌ها به‌صورت شفاف مشخص شود.

*کاهش معضلات ترافیکی از اولویت‌های شهرداری سنندج است

شهردار سنندج نیز در این بازدید اظهار کرد: عدم احداث کنارگذر شرقی شهر سنندج و عبور محورهای ترانزیتی از کریدور جنوب به شمال و شمال شرق به مرز زمینی باشماق اثر مضاعف بر روی ترافیک شهری به‌خصوص در محور ورودی به شهر سنندج از سمت همدان و میدان محمدی گذاشته است.

سید انور رشیدی افزود: عبور پرخطر ترافیک ترانزیتی از محورهای درون‌شهری و ایجاد خطرهای بالقوه که هرچند مدت یکبار موجب بروز حوادث ناگوار می‌شود از یک سو و محور ورودی و خروجی یکی از پرجمعیت‌ترین نواحی منفصل شهری شهر سنندج با جمعیت بیش از 70 هزار نفر از سوی دیگر لزوم تأمین ایمنی و ساماندهی این ورود و خروجی را دوچندان کرده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا با در نظر گرفتن اثر این مهم در ترافیک‌های عبوری و با عنایت به اینکه ورودی هر شهر نماد و هویت کالبدی تعریف و معرف هویت و اصالت آن است کار مطالعات ساماندهی این محورها از طریق مهندسان مشاور ذی‌صلاح با هدف مناسب‌سازی، ساماندهی ترافیکی و ایمن سازی و بهبود طرح جداره بدنه و ورودی از سمت همدان به شهر سنندج در دستور کار شهرداری سنندج قرار گرفت.

شهردار سنندج افزود: در همین راستا طرح مطالعات احداث ساماندهی ورودی و خروجی ناحیه منفصل شهری نایسر به‌صورت احداث تقاطع غیرهمسطح نایسر در دست اجرا است.

رشیدی ادامه داد: طرح مطالعات احداث تقاطع غیر همسطح میدان محمدی به‌صورت طرح احداث تقاطع سه طبقه غیر همسطح است که محورهای سنندج به همدان و سنندج به کمربندی بهشت محمدی و همچنین سایر دسترسی‌ها به‌صورت غیر همسطح و بدون تداخل صورت می‌گیرد در دست بررسی و نهایی شدن گزینه برتر است.

وی اظهار کرد: مطالعات طرح احداث تعریض پل قشلاق لاین برگشت پایان یافته و نقشه و مشخصات اجرایی تکمیل و آماده اجرای فراخوان و واگذاری به پیمانکار واجد شرایط است.

شهردار سنندج با اشاره به اینکه کار مطالعات طرح ایجاد جداره‌سازی و بهسازی محور ورودی شهر سنندج نیز در دست بررسی و نهایی شدن است، گفت: تمام توان و تلاش خود را برای خدمت به شهروندان و رفع مشکلات ترافیکی شهر به‌کار خواهیم گرفت.

رشیدی اضافه کرد: رویکرد مدیریت شهری کنونی در شهرداری سنندج، خدمت‌رسانی عادلانه و توسعه‌محور به شهروندان است و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

شناسه خبر 55187