شناسه خبر:55084
1401/2/19 09:24:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: محور سنندج -همدان به طول 126 کیلومتر که 120 کیلومتر آن در سنوات گذشته چهار خطه شده و مابقی مسیر در گردنه صلوات‌آباد در دست احداث است که هم‌اکنون بیش از 85 درصد پیشرفت دارد و با تأمین به موقع اعتبار مورد نیاز ادامه دارد.

عرفان مرادی اظهار کرد: در سال‌های گذشته برای بهبود شاخص‌های بهره‌مندی از راه مناسب در همه حوزه‌ها (بزرگراهی، راه اصلی و روستایی) پروژه‌های متعددی تعریف شده و اقدامات خوبی نیز در حال انجام است.

وی افزود: محور سنندج -همدان به طول 126 کیلومتر که 120 کیلومتر آن در سنوات گذشته چهار خطه شده و مابقی مسیر در گردنه صلوات‌آباد در دست احداث است که هم‌اکنون بیش از 85 درصد پیشرفت دارد و با تأمین به موقع اعتبار مورد نیاز ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، ادامه داد: محور کامیاران-سنندج -دیواندره-سقز جمعاً به طول 320 کیلومتر که حدود 155 کیلومتر آن چهار خطه شده و مابقی مسیر نیز در قطعات مختلف در حال تبدیل شدن به چهار خطه است.

به گفته مرادی، محور بیجار دیواندره به طول 55 کیلومتر که 3/5 کیلومتر آن ساخته شده و عملیات اجرایی 18 کیلومتر دیگر نیز در چهار قطعه در دست احداث است.

وی اظهارکرد: محور بیجار-زنجان به طول 140 کیلومتر که 57 کیلومتر آن در حوزه استان کردستان قرار دارد و 15 کیلومتر آن در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی سه قطعه به طول 14کیلومتر در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: محور سقز-بانه به طول 54 کیلومتر که 9 کیلومتر آن چهار خطه شده و ساخت 20 کیلومتر دیگر نیز هم‌اکنون توسط پیمانکار در حال انجام است.

مرادی ادامه داد: در سال 1400، با تلاش‌های انجام‌شده حدود 60 کیلومتر به راه‌های استان افزوده شد که می‌توان به بهره‌برداری از پروژه بسیار مهم جاده جدید سنندج مریوان (واریانت تیژتیژ - گاران) به طول 52 کیلومتر اشاره کرد.

وی با اشاره به ادامه بهسازی محور سنندج-مریوان از احداث واریانت گردنه خروسه در دو قطعه به طول 11 کیلومتر و همچنین ساخت تقاطع غیر همسطح سنندج-مریوان-دیوانده که در شرف اتمام است خبر داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها و پروژه‌های ریز و درشت دیگر که در سطح استان با اهداف تسهیل در ترافیک، دسترسی سریع به مراکز مهم تجاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، صرفه‌جویی در سوخت، انرژی و زمان، سامان‌بخشی به محورهای مواصلاتی، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری، گردشگری، بهبود شرایط زیست محیطی و رضایت‌مندی کاربران جاده‌ای و استفاده‌کنندگان از راه در حال اجرا هستند که امیدواریم با تحقق آن‌ها شاهد رشد و شکوفایی و توسعه بیش از پیش حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان باشیم.

شناسه خبر 55084