شناسه خبر:55018
1401/2/18 09:17:56

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه دشمنان به دنبال بهره‌برداری از گرانی‌های اخیر در سطح ‏جامعه و ایجاد اغتشاشات داخلی هستند، افزود: آمریکا تلاش کرد طالبان را در افغانستان به قدرت ‏برساند.‏

سرهنگ علی‌اصغر فارسی ظهر شنبه 17 اردیبهشت‌ماه در نشست هماهنگی رزمایش بسیج سازندگی که به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در سراسر کشور در ملایر با حضور مسئولین حوزه و پایگاه‌های مقاومت برگزار شد، افزود: دشمنان به دنبال راه‌اندازی جنگ شیعه و سنی بودند و اتفاق ناگوار مشهد در همین راستا رقم خورد.

وی با بیان اینکه عربستان درحال حاضر به‌عنوان پدرخوانده تمام گروه‌های تروریستی منطقه به‌شمار می‌رود، گفت: ایران ازلحاظ نظامی، کشوری مقتدر در منطقه است و هرگز اجازه هیچگونه اقدامی را علیه نظام و انقلاب به نیروهای متخاصم خارجی نمی‌دهد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه ما نگران اوضاع داخلی هستیم، تصریح کرد: تا زمانی که در داخل انسجام و وحدت وجود داشته و مردم پای انقلاب ایستاده باشند، دشمنان نمی‌توانند هیچ‌گونه اقدامی علیه این انقلاب انجام دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه وظیفه ما به‌عنوان نیروهای انقلابی این است که با تمام توان به‌صورت جهادی خدمت‌رسانی کنیم تا دل مردم به انقلاب گرم شود، اظهار کرد: هیچ خیانتی بالاتر از این نیست که مسئولی دغدغه خدمت به مردم را نداشته باشد.

فارسی با بیان اینکه درحال حاضر زمینه خدمت در سطح شهرستان در همه عرصه‌ها فراهم است، تصریح کرد: همه مدیران اجرایی باید از این فرصت به نفع نظام و انقلاب استفاده کنند، پشت انقلاب باشند و عامه مردم را در صحنه نگه دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عرصه‌های سپاه «بسیج سازندگی» است، ادامه داد: بسیج سازندگی از بدو تأسیس تاکنون خدمات صادقانه، ارزشمند و ماندگار فراوانی را از خود به یادگار گذاشته است.

فارسی از برگزاری رزمایش و صبحگاه مشترک نیروهای نظامی انتظامی به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در صبح امروز با حضور مسئولین و سخنرانی امام‌جمعه ملایر خبر داد و اظهار کرد: انتظار داریم بسیج ادارات در طول هفته بسیج سازندگی فعال شده و با تشکیل میز خدمت در این رزمایش بزرگ شرکت کند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر بر مسئله آب‌رسانی، جاده‌سازی، برق‌رسانی، توزیع بسته‌های معیشتی، پرداختن به مسائل کشاورزی با توجه به قرار گرفتن در یک جنگ غذایی در سطح دنیا، فعال شدن بسیج اصناف و بسیج کشاورزی تأکید کرد و افزود: رزمایش بسیج سازندگی به مدت 10 روز در سطح شهرستان اجرا می‌شود؛ همچنین مقرر شده است محصولاتی که توسط کارگاه‌های بسیج سازندگی تولید می‌شود، در نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد و به فروش برسد.

این مقام مسئول در ادامه با تأکید بر اینکه هدف خلقت انسان به کمال رسیدن آدمی است و هر چیزی که در راستای تحقق این هدف باشد ارزشمند است، ابراز کرد: قرآن، اهل بیت (ع)، والدین و اساتید، حاکمیت و در کل انقلاب اسلامی ما را در مسیر رسیدن به این هدف هدایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام معصوم ما حاضر است جان خودش را برای تحقق حکومت و حاکمیت اسلامی به خطر بیندازد، بیان کرد: نمونه این امر را در قیام امام حسین (ع) برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر مشاهده می‌کنیم.

فارسی با بیان اینکه درحال حاضر باید تمام هم‌وغم ما حفظ نظام اسلامی انقلاب اسلامی باشد، افزود: آمریکا تجهیزات نظامی خود را به مبلغ بیش از هفت میلیارد دلار در افغانستان جا گذاشته، قطعاً این اتفاق با هدف صورت گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شکل‌گیری داعش با هدف نابودی انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: اما این هدف شوم به برکت مجاهدت‌ها و خون شهدای مدافع حرم و سرداران بزرگی چون سردار حسین همدانی و سردار حاج‌قاسم سلیمانی محقق نشد و جبهه مقاومت به پیروزی رسید.

 از ظرفیت دهیاری‌ها برای محرومیت‌زدایی استفاده شود

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر نیز با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت دهیاری‌ها در راستای محرومیت‌زدایی استفاده شود، افزود: در طول هفته بسیج سازندگی کلیه دستگاه‌های خدمات‌رسان وظیفه سنگینی برعهده دارند و دهیاری‌ها موظف هستند اولویت‌های اجرایی را از پایگاه‌های مقاومت بسیج در روستاها بگیرند و آن‌ها را با هماهنگی بسیج سازندگی عملیاتی کنند.

حسین فارسی با اشاره به اینکه تجربه ثابت کرده پروژه‌های عمرانی به همت بسیج سازندگی در کمترین زمان و با کمترین هزینه به مرحله اجرا می‌رسد و یک ظرفیت بزرگ برای نظام انقلاب است، اظهار کرد: درحال حاضر دشمن برای تضعیف دولت از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند و با تمام توان درحال استفاده کردن از ابزارهای رسانه‌ای، امکانات و عوامل داخلی و خارجی خود برای ناامید کردن مردم است.

وی با تأکید بر اینکه باید در این جنگ اقتصادی از تمام ظرفیت استفاده کنیم و مدیران برای خدمت به مردم خطرپذیر باشند، ادامه داد: وظیفه همه ما به‌عنوان شهروند انقلاب اسلامی این است که موارد تخلف و احتکار‌های مواد غذایی را به مراجع ذی‌صلاح گزارش دهیم، یکی از کارهای بسیج فرهنگ‌سازی در این زمینه است و نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش سطح بارندگی‌ها در سال‌های اخیر، ادامه داد: اداره آب و فاضلاب ملایر قبل از شروع فصل گرما باید مشکل آب‌رسانی به روستاها را بررسی کرده و با هماهنگی بسیج سازندگی نیازمندی‌های موجود در مناطق محروم و روستاهای کم‌آب را برطرف کند.

فارسی با تأکید بر اینکه شهرستان ملایر در حوزه معادن ظرفیت بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت معادن برای توسعه و زیرسازی شهرستان استفاده کنیم؛ از سوی دیگر مقرر شده است با توافق‌نامه صورت‌گرفته تا پایان سال هیچ راه روستایی دارای سکنه بدون آسفالت نماند.

 ملایر، شهر منتخب استان در بحث سازندگی

در ادامه مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه ملایر به‌عنوان شهرستان منتخب استان همدان در بحث سازندگی انتخاب شده است، افزود: به‌مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی امروز آیین صبحگاه مشترک با حضور گروه‌های جهادی و نیروهای نظامی انتظامی و جمعی از مسئولین در محل سپاه ناحیه ملایر برگزار می‌شود.

سرهنگ حمیدرضا آقابیگی به اعزام گروه‌های جهادی در بحث محرومیت‌زدایی، آب‌رسانی، مسکن، درمان، ارائه مشاوره‌های حقوقی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و کمک به نیازمندان از امروز اشاره کرد و افزود: هرکدام از گروه‌های جهادی موظف هستند تعداد حداقل 15 فرد تخصصی را دعوت کنند تا در طول 10 روز پیش رو در بحث خدمات‌رسانی در خدمت بسیج سازندگی باشند.

وی خاطرنشان کرد: از امروز تا 26 اردیبهشت‌ماه تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل آب، برق، گاز، مخابرات، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بحث آب‌رسانی خدمات شهری، برق‌رسانی، گازرسانی و غیره به‌صورت جهادی برای رفع مشکلات و کمبودهای سطح شهرستان وارد عمل می‌شوند.

شناسه خبر 55018