شناسه خبر:54856
1401/2/11 09:22:14
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

خانه بهداشت کارگری در 78 واحد تولیدی کردستان فعال شد

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: هم‌اکنون 78 خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی بالای 50 نفر نیروی کار استان فعال است. فرزاد پیشکاری اظهار کرد: طی چند سال اخیر تعداد خانه‌های بهداشت کارگری در استان از رشد 70 تا 80 درصدی برخوردار بوده و به 78 مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد 11 خانه دیگر نیز در دست اقدام است، افزود: براساس مفاد قانون کار، کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی با 50 نفر نیروی کار و بیشتر، مکلف به ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری هستند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: در این راستا در هر واحد تولیدی یک نفر کارشناس بهداشت حرفه‌ای مستقر شده و پرونده سلامت برای کارگران تشکیل می‌شود و در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

پیشکاری اضافه کرد: هدف از تأسیس خانه‌های بهداشت کارگری تاأین سلامت کارگران، ارتقای دانش بهداشتی و ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در بین کارگران و سالم سازی محیط کار در کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی و معادن است.

ماده 147 قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است، از این رو از سال 1366 برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می‌شود.

شناسه خبر 54856