شناسه خبر:54763
1401/2/8 09:15:07
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسدآباد:

رونق صنایع دستی اسدآباد نیازمند ایجاد بازارچه دائمی است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسدآباد رونق و توسعه صنایع دستی این شهرستان را در ایجاد بازارچه دائمی دانست و گفت: از فرماندار اسدآباد تقاضا داریم برای تحقق این مهم مجموعه را مساعدت کند.

کامران اکبری‌شایگان وضعیت صنایع دستی در اسدآباد را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: درحال حاضر محصول هنرمندان صنایع دستی اسدآباد علاوه‌بر استان‌های هم‌جوار در بازار استان‌های، تهران، فارس و اصفهان نیز به فروش می‌رسد.

وی تعداد کارگاه‌های خانگی صنایع دستی را 50 مورد عنوان کرد و گفت: در همین راستا سه کارگاه بزرگ میناکاری و نقاشی روی سفال نیز در شهر اسدآباد فعال است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسدآباد رب گوجه‌فرنگی، مویز، شیره، انگور، شپله، گردو، عسل، آلو، قالی، گلیم، جاجیم و غیره را ازجمله سوغاتی‌های دیار سیدجمال‌الدین دانست و افزود: درتلاشیم تا با ایجاد یک مرکز فروش رونق اقتصادی و توسعه تولیدات شهرستان را دوچندان کنیم.

وی درخصوص جاذبه‌های فرهنگی تاریخی اسدآباد گفت: آب انبار صفوی، کتیبه آغاجان بلاغی، پُل شکسته خسروآباد، حمام قدیمی بازار، مسجد آقاجانی، سنگ‌نوشته‌های سلطانی، موزه مردم‌شناسی، کتیبه یادبود سیدجمال‌الدین اسدآبادی و مسجد میرزاآقاخان را می‌توان از جاذبه‌های فرهنگی تاریخی اسدآباد نام برد.

اکبری‌شایگان در ادامه ابراز کرد: توسعه گردشگری منبع با ارزش اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد است که می‌تواند وسیله مهمی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه باشد؛ بنابراین با حمایت از این مهم علاوه‌بر تولید درآمد و جذب سرمایه و اشتغال‌زایی، می‌توان روند رشد و توسعه شهرستان را در بخش‌های مختلف افزایش داد.

وی در رابطه با تعداد خانه‌های بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری گفت: درحال حاضر یک خانه بوم‌گردی و اقامتگاه در روستا ترخین‌آباد و دو خانه بوم‌گردی و یک مجتمع رفاهی و گردشگری در روستای ملحمدره فعالیت می‌کنند که امید است با حمایت مسئولین استانی و شهرستانی توسعه این منطقه را بیش‌ازپیش شاهد باشیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از این گفت‌وگو به فعالیت‌های صورت‌گرفته در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: نمایشگاه تذهیب و خوشنویسی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوروزگاه و بازی‌های بومی محلی در روستاهای چشمه قنداب، هدف ملحمدره، ترخین‌آباد، حبشی، وندرآباد و تالاب پیرسلمان، کارناوال شادی، مسابقه عکاسی از آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرستان ویژه ایام نوروز در بستر فضای مجازی، از عمده برنامه‌های انجام‌شده در این ایام بود که توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسدآباد برگزار شد.

شناسه خبر 54763