شناسه خبر:54616
1401/2/5 09:59:05

سپهرغرب، گروه اجتماعی: استاندار ایلام با انتقاد از تأخیر در روند مناقصه و آغاز عملیات اجرایی پروژه پارک پلی‌پروپیلن ایلام، گفت: این پروژه جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام است و برای 9 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم و پنج هزار نفر بصورت مستقیم اشتغال‌زایی دارد.

حسن بهرام‌نیا در نشست با مدیران حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استان ایلام افزود: با راه‌اندازی پارک پلی‌پروپیلن در ایلام با توجه به وجود پتروشیمی و ذخایر غنی نفت و گاز، زنجیره ارزش این صنعت در استان تکمیل می‌شود.

وی با تأکید بر تسریع در فرآیند سرمایه‌گذاری و انتخاب سرمایه‌گذار و آغاز عملیات اجرایی این پروژه، تاکید کرد: این پروژه برای پنج هزار نفر به‌صورت مستقیم و 9 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارد.

استاندار ایلام سیستم مدیریتی پتروشیمی ایلام را ضعیف دانست و گفت: به دلیل آلودگی‌های زیست‌محیطی و خام‌فروشی، عملکرد مجموعه مدیریت این واحد رضایت‌بخش نیست.

بهرام‌نیا تصریح کرد: پتروشیمی ایلام باید مبنای اشتغال باشد و بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال استان را برطرف کند.

وی ادامه داد: ایلام، استانی در کلاس ملی از نظر منابع نفت و گاز است که از مصادیق آن بهره‌مندی از 11 درصد منابع گاز و 6 درصد منابع نفتی کشور است.

استاندار ایلام، بهره‌مندی از مزایای منابع نفت و گاز ایلام را مهم‌ترین مطالبه مردم استان ذکر کرد و گفت: در این بخش بسیار غنی هستیم اما در حد مطلوب این حوزه در توسعه استان سهیم نبوده و زنجیره ارزش آن تکمیل نشده است.

بهرام‌نیا تاکید کرد: منابع نفت و گاز یک موهبت الهی به مردم استان است که باید برای توسعه و پیشرفت ایلام در این حوزه بیش از گذشته سرمایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به عدم حضور برخی مدیران حوزه نفت و گاز استان در نشست پیگیری مصوبات سفری رئیس جمهور در حوزه نفت و گاز استان، یادآور شد: به دلیل اهمیت بسیار بالای موضوع، حضور تمامی مدیران این حوزه در نشست بعدی الزامی است.

استاندار ایلام اضافه کرد: برنامه داریم در جلسات با زمانبندی مشخص در هر بخش ورود کنیم و با فعالان تولید و بهره‌وری و با مدیران واحدهایی که هنوز به بهره‌وری نرسیدند، نشستی‌هایی را برگزار کنیم.

بهرام‌نیا اظهار کرد: نماینده سیاسی دولت در هر شهرستان فرماندار است و باید با همه توان از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی و صنایع شهرستان استفاده کند.

وی از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست: برای ساماندهی و به‌کارگیری استفاده از نیروهای بومی و متخصص در صنایع نفت و گاز استان طبق قانون بصورت جدی تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

  پیمانکاران فعال حوزه نفت و گاز باید در استان افتتاح حساب کنند

استاندار ایلام گفت: پیمانکاران حوزه نفت و گاز باید در استان افتتاح حساب کنند و مسئولیت رصد این مهم با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان است و در غیر اینصورت فرمانداران می‌توانند از ارائه خدمت به آنان خودداری کنند.

بهرام‌نیا ادامه داد: مواد مصرفی شرکت‌های پیمانکاری حوزه انرژی ایلام با رعایت استانداردها باید از استان تهیه شود و این مهم نیز به‌صورت دقیق رصد خواهد شد.

وی با اشاره به آلایندگی صنایع استان، تأکید کرد: علاوه بر گرد و خاک، آلایندگی‌ها موضوع دیگری است که مردم استان را آزار می‌دهد و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

شناسه خبر 54616