شناسه خبر:54562
1401/2/4 08:58:09
رئیس بنیاد مسکن اسدآباد خبر داد:

فعالیت‌های عمرانی در 20 روستای اسدآباد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بنیاد مسکن اسدآباد لازمه توسعه و عمران روستاها را مشارکت مردم دانست و گفت: اگر بخواهیم شاهد رشد و شکوفایی در جوامع روستایی باشیم، باید مردم در اجرای طرح‌های عمرانی مشارکت داشته باشند؛ در سال جاری فعالیت عمرانی توسط این بنیاد در سطح 20 روستای شهرستان صورت می‌گیرد.

محمدکرم معصومی اظهار کرد: در سال جاری فعالیت عمرانی توسط این بنیاد در سطح 20 روستای شهرستان صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سال 1400 آسفالت، بهسازی و جدول‌گذاری در سطح 20 روستای اسدآباد انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن اسدآباد اظهار کرد: امسال در 13 روستا عملیات آسفالت‌ریزی و در هفت روستا فعالیت بهسازی و جدول‌گذاری صورت می‌گیرد.

معصومی گفت: از 11 هزار و 400 واحد مسکن روستایی تابه‌حال پنج هزار و 215 واحد مقاوم‌سازی شده (50 درصد) و بقیه واحدها کم‌دوام یا بی‌دوام هستند که نیاز به مقاوم‌سازی دارند؛ با توجه به اینکه براساس قانون هرگونه ساخت‌وساز در روستاها بدون گرفتن پروانه و نظارت نظام فنی روستایی ممنوع است، بنابراین با توجه به آمار بسیار بالای واحدهای بی‌دوام و کم‌دوام و خطرات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله و غیره، روستاییان با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت و نظارت ناظرین نظام فنی روستایی نسبت به نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن خود اقدام کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به تسهیلات اعطایی ساخت مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 948 فقره وام مقاوم‌سازی به شهرستان اسدآباد اختصاص یافت که در این بین 835 نفر از متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

رئیس بنیاد مسکن اسدآباد ابراز کرد: پس از نامه‌نگاری‌های متعدد 818 متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شدند که امیدواریم با همکاری بانک‌ها مشکلی در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن روستایی به‌وجود نیاید.

رئیس بنیاد مسکن اسدآباد همچنین یادآور شد: در سال گذشته 323 فقره سهمیه مسکن محرومین به شهرستان ابلاغ شد که تاکنون286 فقره از این تسهیلات با اعتباری بالغ‌بر هشت میلیارد و 250 میلیون تومان به متقاضیانی که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، پرداخت شده است.

معصومی گفت: مبلغ یک‌ونیم میلیارد تومان از محل حساب 100 امام جهت تکمیل مسکن روستایی محرومان توسط این نهاد در سال گذشته پرداخت شده است.

وی درخصوص وضعیت طرح هادی در شهرستان ابراز کرد: درحال حاضر 98 روستای اسدآباد دارای طرح هادی است که عملیات بهسازی در 73 روستا صورت گرفته و فاز نخست عملیات بهسازی و آسفالت 22 روستا نیز خاتمه یافته است.

معصومی در خاتمه افزود: تاکنون 11 هزار و 600 جلد سند مالکیت منازل روستایی صادر شده است که صدور سند منازل روستایی باعث تثبیت مالکیت اماکن روستایی و کاهش اختلافات و بهره‌مندی روستاییان از تسهیلات گوناگون با استفاده از اسناد مالکیتی به‌عنوان وثیقه شده است.

شناسه خبر 54562