شناسه خبر:54535
1401/2/1 10:22:57

سپهرغرب، گروه خبر: معاون تولید نیروگاه شهیدمفتح گفت: با اتمام تعمیرات دوره‌ای واحد 250 مگاواتی شماره دو نیروگاه شهیدمفتح به شبکه سراسری متصل شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، پژمان اختری ابراز کرد: با اتمام تعمیرات دوره‌ای، واحد بخار 250 مگاواتی شماره دو نیروگاه شهیدمفتح در ساعت 13 روز دوشنبه 29 فروردین‌ماه با موفقیت به شبکه سراسری متصل شد.

وی ضمن اعلام این خبر، گفت: تعمیرات انجام‌شده به‌منظور رفع محدودیت‌های تولید و آماده‌سازی واحد جهت تولید پایدار و حداکثری انرژی در اوج مصرف تابستان صورت گرفته است که با تلاش و همدلی کارکنان در زمان مقرر و بهترین راندمان انجام شد.

معاون تولید نیروگاه شهیدمفتح اهم اقدامات صورت‌گرفته در این دوره از تعمیرات را تمیزکاری داکت‌های دود از پسماند سوخت مازوت، قلیاشویی ریهیت اکونومایزر و ایرهیتر، شست‌وشوی استیم ایرهیترهای اولیه و ثانویه، تعمیرات داکت‌های دود و اکسپنشن‌ها، بازدید کارت‌های ابزار دقیق و انجام پرمیت‌های موکول به توقف واحد برشمرد و افزود: هم‌زمانی تعمیرات دوره‌ای این واحد با ماه مبارک رمضان و بیماری کرونا شرایط بسیار سختی را پدید آورده بود که با درک صحیح کارکنان از محدودیت‌های شبکه برق و نیاز کشور به انرژی الکتریکی، تعمیرات در زمان مقرر به اتمام رسید.

وی در پایان با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، بر عزم جدی کارکنان نیروگاه در تولید حداکثری و پایدار و تکرار موفقیت‌ها در اوج مصرف تابستان تأکید کرد.

گفتنی است، فصل تعمیرات نیروگاه شهیدمفتح از اواسط اسفندماه 99 آغاز شد و در اردیبهشت‌ماه به اتمام می‌رسد.

شناسه خبر 54535