شناسه خبر:54532
1401/2/1 10:18:47
در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان مطرح شد:

لزوم به‌روزرسانی قوانین شهری جهت جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز

سپهرغرب، گروه خبر: معاون خدمات شهری شهردار همدان بر لزوم اصلاح، بازنگری و به‌روزرسانی قوانین و مقررات شهری جهت جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز تأکید کرد.

حسین مردانی در جلسه کمیسیون خدمات شهری ضمن تأکید بر برخورد بدون تبعیض و قانونمند با عاملان ساخت‌وسازهای غیر مجاز در محدوده و حریم قانونی شهر و باغات همدان، بر لزوم بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات شهری درخصوص پیشگیری و برخورد با ساخت‌وسازهای غیر قانونی در کارگروه‌های تخصصی اشاره و مجدداً بر اصل پیشگیری قبل از برخورد با چنین تخلفاتی تأکید کرد.

معاون خدمات شهری شهردار همدان اظهار کرد: در جهت احقاق حقوق شهروندی و بیت‌المال کلیه اقدامات اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری درخصوص کنترل و برخورد با تخلفات ساختمانی بر پایه قانون 100 شهرداری‌ها بوده و هر زمان که خلأ قانونی مشاهده شده است، سریعاً به‌صورت کتبی و شفاهی هماهنگی‌های لازم با دادستان و معاونین وی در جهت اجرای هرچه بهتر قوانین صورت می‌گیرد.

وی در پایان به عودت لوازم ضبط‌شده شهروندان در تخلفات صورت‌گرفته در ساخت‌وسازهای غیر مجاز شامل تعمیرات جزئی و اساسی و سد معبر اشاره و تصریح کرد: شهروندان محترم می‌توانند کلیه لوازم یادشده که تا پایان سال 1399 توسط مأموران اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری ضبط شده است را با در دست داشتن رسید و مدارک لازم تحویل گرفته و نسبت به آزادسازی آن‌ها اقدام کنند.

شناسه خبر 54532