شناسه خبر:54376
1401/1/29 09:15:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه الگوی مصرف آب برای مشترکین خانگی در استان مرکزی 14 متر مکعب در ماه تعیین شده است، گفت: به‌طور میانگین در سال گذشته 48 درصد از مشترکین خانگی الگوی مصرف آب را رعایت کرده‌اند.

یوسف عرفانی‌نسب با بیان اینکه نرخ آب‌بها برای مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت کنند افزایش نمی‌یابد، اظهار کرد: لایحه بودجه 1401 وزارت نیرو با هدف اصلاح تعرفه‌های آب به‌منظور مدیریت بهینه مصرف و تشویق به رعایت الگوی مصرف آب توسط مشترکین خانگی تهیه شده است و براساس آن قبوض آب‌بهای مشترکین پُرمصرف با افزایش نرخ آب‌ها و به‌صورت پلکانی محاسبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف آب برای مشترکین خانگی در استان مرکزی 14 متر مکعب در ماه تعیین شده است، افزود: به‌طور میانگین در سال گذشته 48 درصد از مشترکین خانگی الگوی مصرف آب را رعایت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با اشاره به میزان تعرفه آب در ویلاها، باغ‌ویلاها، خانه‌باغ‌ها و مجتمع‌های مسکونی که محل زندگی دائمی و کسب‌وکار افراد نیستند، اظهار کرد: در اقامتگاه‌های غیر دائم درصورت رعایت الگوی مصرف آب تا ظرفیت قراردادی با افزایش نرخ آب‌بها مواجه نخواهند شد و برای مصارف مازاد بر ظرفیت قراردادی نرخ آب آزاد محاسبه می‌شود.

عرفانی‌نسب با اشاره بر اعمال معافیت مشمولین کم‌مصرف تحت حمایت سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد، افزود: این‌دسته از مشترکین چنانچه در هر دوره مصرف ماهانه یک‌سوم الگوی مصرف را رعایت کنند، مشمول معافیت شده و هزینه آب‌بها برای این‌دسته از مشترکین رایگان محاسبه خواهد شد.

وی با بیان اینکه 43 درصد از مشترکین آب استان تا دو برابر الگو آب مصرف می‌کنند، عنوان کرد: 9 درصد از مشترکین آب خانگی بیش از دو برابر الگوی تعیین‌شده آب مصرف می‌کنند که بیشترین این تعداد، مشترکین ساکن در روستا و جزء مشترکین پُرمصرف محسوب می‌شوند.

شناسه خبر 54376