شناسه خبر:54310
1401/1/28 09:06:59

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب از آغاز برداشت نخود فرنگی از سطح 77 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال از سطح زیرکشت این محصول با عملکرد سه تا پنج تن در هکتار در مجموع بیش از 380 تن نخود فرنگی، تولید و روانه بازار مصرف شود.

«نعمت دارابی» روز شنبه اظهارکرد: کار برداشت نوبرانه صیفی جات از نیمه دوم فروردین ماه امسال در شهرستان سرپل ذهاب آغاز شده که کشت نخود فرنگی در راستای اصلاح الگوی کشت و ارتقای اقتصاد خانوارهای کشاورزان سرپل ذهابی انجام شده است.

رییس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب در ادامه گفت: 171 بهره بردار امسال در این شهرستان به کشت نخود فرنگی پرداختند که پیش بینی می‌شود چهار میلیارد ریال درآمد زایی برای کشاورزان به همراه داشته باشد.

دارابی ادامه داد: هم اکنون قیمت نوبرانه نخود فرنگی 180 هزار ریال است و با توجه به اینکه نخود فرنگی یک گیاه دست چین است، برداشت آن به صورت دستی توسط کارگر صورت می‌گیرد و یکی از محصولات کشاورزی با اشتغال زایی بالا بوده و حدود 70 نفر روز کارگر جهت وجود این برداشت در هکتار نیاز دارد.

وجود مقادیر زیادی ویتامین c و آهن در نخود فرنگی باعث شده که این ماده غذایی به تقویت ایمنی بدن کمک کند و ویتامین موجود در این ماده غذایی از تخریب و از بین بردن سلول‌های تولید کننده انرژی محافظت می‌کند و در پیشگیری از بروز سرطان موثر است.

همچنین این گیاه حاوی ماده ای موسوم به لوتئین است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار و آب مروارید کمک می‌‌کند.

شناسه خبر 54310