شناسه خبر:54224
1401/1/25 10:07:27
مدیرکل استاندارد استان همدان خبر داد:

آغاز طرح ملی سنجش کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان همدان از آغاز طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری در این استان خبر داد.

محمد مددی بیان کرد: این طرح براساس بند 18 ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در راستای سنجش کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری از 20 فروردین‌ماه در استان هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: دامنه طرح فوق 40 کالا از شبکه توزیع در برندهای مختلف را دربرمی‌گیرد و سنجش رضایت‌مندی مردم در این طرح مد نظر بوده که با تکمیل پرسشنامه و نظرات مصرف‌کنندگان در شبکه توزیع استان درحال انجام است.

مددی با بیان اینکه امیدواریم سال 1401 به‌عنوان سال پایه در طرح سنجش نرخ کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری تولید داخلی در سطح کشور باشد، افزود: همچنین سنوات آتی می‌تواند به استناد خروجی امسال سنجش و ارزیابی شود تا این طرح بازخورد را به تولیدکنندگان داخلی در راستای ارتقا کیفیت و استفاده از فرآیند استاندارد‌سازی داشته باشد.

مدیرکل استاندارد استان همدان ادامه داد: همچنین اجرای این طرح می‌تواند ارتقای کیفیت را با یک معادله و منطق علمی رو به رشد در پی داشته باشد تا رضایت‌مندی مشتری، توسعه تولیدات داخلی، افزایش اشتغال و حمایت از تولید داخلی از طرف حاکمیت و متولیان بحث تولید در کشور انجام شود.

به گفته مددی برای اجرای این طرح، جامعه آماری مشخصی در اختیار اداره کل استاندارد استان همدان قرار دارد و باید تا آخرین پرسشنامه انجام شود.

وی در پایان عنوان کرد: از همشهریان درخواست می‌کنیم همکاری تنگاتنگ و خوبی با پرسشگران این طرح داشته باشند تا به اطلاعات و خروجی اثربخش با منطق علمی دست پیدا کنیم و بتوانیم بازخورد طرح را در بحث تولید و استاندارد‌سازی کالاهای مشمول استاندارد اجباری و ارتقای کیفیت، بیش از گذشته پیش ببریم.

 

شناسه خبر 54224