شناسه خبر:54089
1401/1/23 09:18:40

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان همدان با بیان اینکه تبعیض در برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی نداریم، گفت: تمرکز روی برخورد در لحظه شروع ساخت‌وساز غیر مجاز باشد.

حسن خانجانی صبح روز گذشته در نشست برنامه‌ریزی برای پیشگیری و مبارزه با تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی اظهار کرد: طبق آمارهای اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی دو هزار و 500 پرونده بلااقدام در حوزه ساخت‌وسازهای غیر مجاز طی سال گذشته تشکیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید هم مردم را با قوانین ساخت‌وسازها آشنا کرد و هم کارشناسان جهاد کشاورزی تسلط کامل بر قوانین مربوطه داشته باشند، افزود: لازمه این امر بالا بردن سطح آگاهی آحاد مردم با بهره‌گیری از تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های جامع و مفید و حتی بهره‌مندی از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاران است.

دادستان همدان افزود: همان‌گونه که باید با ساخت‌وسازها و تغییر غیر مجاز اراضی کشاورزی و باغی برخورد قاطعانه شود که تاکنون نیز با قوت تمام از سوی دستگاه قضائی استان پیگیری شده، به همان میزان سازمان جهاد کشاورزی هم باید در تشکیل پرونده‌های مربوطه با دقت کامل وارد شد.

وی تصریح کرد: ضروری است این سازمان برای تشکیل پرونده‌ها با تسلط بر قوانین، دقت بیشتری داشته باشد و برای مواردی به مانند ساخت خانه کارگری، یا ساخت خانه‌ای 20 متری که تنها برای نگهداری ادوات کشاورزی و باغی صاحب ملک استفاده می‌شود و یا حتی ساخت یک سرویس بهداشتی، تغییر کاربری اعلام نکند و پرونده تشکیل ندهد.

خانجانی عنوان کرد: به این ترتیب فرصت کافی برای شناسایی، پیگیری و برخورد با متخلفان اصلی تغییر غیر مجاز اراضی باغی و کشاورزی بهتر فراهم می‌شود، ضمن آنکه اگر گزارشی از این سازه‌های غیر مجاز ارائه می‌شود، باید بدون تبعیض با متخلفان در هر سطحی برخورد شود.

وی گفت: سازمان‌های مربوطه روند صدور مجوزهای لازم ساخت همان خانه کارگری و یا سرویس بهداشتی در باغات و اراضی کشاورزی را سرعت بیشتری ببخشند تا صاحب ملک به بهانه اطاله صدور مجوز، دست به ساخت‌وساز غیر مجاز نزند.

شناسه خبر 54089