شناسه خبر:54084
1401/1/23 09:09:10

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان گفت: پیشرفت‌ و توسعه جامعه مستلزم حمایت از دستاوردهای علمی و فناوری دانشگاه‌ها است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ‌موثقی در دیدار با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بوعلی‌سینا همدان حمایت از دانشگاه را حمایت از علم و پیشرفت دانست و افزود: نهادهای دولتی و سازمان‌های غیر دولتی با حمایت از دستاوردهای علمی و فناوری می‌توانند شاهد پیشرفت‌های‌ واقعی و بهره‌مندی از این دستاوردها باشند.

وی حضور در دانشگاه و جمع دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف را افتخار مسئولان دانست و گفت: اگر از دانشگاه حمایت نمی‌شد، تولید واکسن در کشور هیچگاه به ثمر نمی‌نشست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه یکی از بهترین مشاغل و توفیقات حضور و تنفس در محیط و فضای علمی دانشگاه است، افزود: در روایات اسلامی علم از جنود عقل است و هرچه علم توسعه پیدا کند، به‌طور طبیعی عقلانیت نیز رشد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با اشاره به تعابیر پیامبر گرامی اسلام درباره ماه مبارک رمضان که فرموده‌اند این ماه مدینه فاضله‌ای است که همه خیرات و برکات را در خود جای داده، گفت: این تعابیر برای همه مردم شعف‌آمیز است که انسان می‌تواند در روزهای این ماه نفس بکشد و پاک شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تبریک حضوری شدن دانشگاه و فراهم شدن زمینه‌های حضور همه دانشجویان در کلاس‌های درس، اظهار کرد: با وجود مزیت‌های آموزش مجازی و ضرورت آن در عصر حاضر، نمی‌توان به‌طور کامل آموزش مجازی را جایگزینی برای آموزش حضوری دانست.

وی خاطرنشان کرد: آموزش حضوری و حضور دانشجو و استاد در یک فضا و بحث و تبادل نظر در محیطی علمی و نزدیک، تأثیرات پُررنگ‌تری را در یادگیری دانشجویان خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: شیوع کرونا در کشور و آغاز آموزش مجازی، تأثیرات منفی بسیاری بر یادگیری دانشجویان و دانش‌آموزان در دو سال گذشته داشته که بعضی از این تأثیرات قابل جبران نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی افزود: در برخی از کشورها آموزش حضوری تا این حد به تأخیر نیفتاد و فاصله بین آموزش‌های حضوری و مجازی این حجم از آسیب را متوجه دانشجویان و دانش‌آموزان نکرد.

وی تصریح کرد: با تدبیر دولت سیزدهم و نیز همت دانشمندان داخلی در تسریع واردات و تولید واکسن در کشور و همکاری مردم در دریافت واکسن، ثمرات آن برای بازگشت دانشگاه‌ها و مدارس به حالت عادی خود را شاهدیم.

«حسین رضوان»، سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا همدان نیز در این دیدار با تشریح جزئیات حضوری شدن دانشگاه و لزوم توسعه فضاهای خوابگاهی با کمک خیرین آموزش عالی، درک صحیح نماینده ولی فقیه در استان از دانشگاه را موجب همگرایی دانشگاه و جامعه و استحکام رابطه بین حوزویان و دانشگاهیان دانست و بر تقویت این ارتباط تأکید کرد.

شناسه خبر 54084