شناسه خبر:54042
1401/1/22 10:24:14

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: 6 حلقه چاه برای تأمین اضطراری آب شرب شهر همدان در منطقه آق‌حصار حفاری شده که تأمین اعتبار آن پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی پیش از ظهر روز گذشته در بازدید از محل حفر چاه‌های آب‌رسانی ضربتی به شهر همدان در منطقه آق‌حصار با اشاره به اینکه رفع معضل کم‌آبی در همدان نیازمند بهره‌گیری از منبعی چون سد تالوار است، اظهار کرد: در همین راستا بخشی از اعتبارات مربوط به این پروژه تأمین شده و مابقی در ارتباط با وزارت نیرو درحال تأمین است.

وی با بیان اینکه آب‌رسانی از سد تالوار پروژه‌ای بلندمدت به‌منظور تأمین آب شهر همدان است، عنوان کرد: در همین راستا پروژه تأمین اضطراری آب از محل سایت آق‌حصار با حفر 6 حلقه چاه توسط شرکت آب و فاضلاب استان نیز در دست انجام است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان با تلاش شبانه‌روزی و انجام پروژه‌های مختلف به دنبال رفع مشکل کم‌آبی در همدان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز با اشاره به حفاری 6 حلقه چاه در اراضی روستای آق‌حصار، گفت: خوشبختانه مجموعه اقدامات انجام‌شده در این خصوص نتیجه‌بخش بوده است.

فرهاد بختیاری‌فر ادامه داد: درحال حاضر سه حلقه از چاه‌های حفاری‌شده آماده بهره‌برداری است که از این تعداد یک حلقه وارد مدار شده و خط برق و خط انتقال حلقه دوم و سوم نیز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در سایت دیگر آق‌حصار نیز دو تا سه حلقه چاه جدید حفاری شده که مراحل اجرایی این چاه‌ها نیز در دست انجام است، خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن این 6 حلقه چاه، بخشی از مشکلات آب شرب همدان رفع خواهد شد و امیدواریم با همت شرکت آب منطقه‌ای پس از رسیدن آب از خط تالوار مشکل کسری آب شرب در شهر حل شود.

 

شناسه خبر 54042