شناسه خبر:54025
1401/1/22 09:33:28

سپهرغرب، گروه خبر: چندروزی است که گردوغبار نفس کشیدن را برای کرمانشاهی‌ها دشوار کرده است؛ شدت آن روز گذشته به حدی بود که مدارس را در شهرستان‌های قصر شیرین، گیلانغرب، سرپل‌ ذهاب، دالاهو، اسلام‌آباد غرب و کرمانشاه به تعطیلی کشاند.

کوه‌هایی که اطراف کرمانشاه را احاطه کرده‌اند، اکنون محو شده‌اند و به‌سختی دیده می‌شوند.

چند روزی است که گردوغبار نفس کشیدن را برای مردم دشوار کرده؛ این آلودگی برای سالمندان و یا افراد دارای بیماری‌های تنفسی مشکلاتی ایجاد کرده است.

شهرستان قصر شیرین در نواحی غربی استان در وضعیت بحرانی‌ است که براساس داده‌های هواشناسی، وضعیت بحرانی این شهرستان طی روزهای گذشته نشان از ورود توده جدید از کشور عراق به استان دارد.

شدت این گردوغبار روز یکشنبه 21 فروردین‌ماه ١4٠١ مدارس را در تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های قصر شیرین، گیلانغرب، سرپل‌ ذهاب، دالاهو، اسلام‌آباد غرب و کرمانشاه به تعطیلی کشاند.

شاخص کیفی (24ساعته) از ساعت هفت صبح 20 فروردین‌ماه تا ساعت هفت روز 21 فروردین‌ماه وضعیت بحران در شهرستان‌های سرپل‌ ذهاب و قصر شیرین و وضعیت هشدار در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، کنگاور و پاوه را نشان می‌دهد.

همچنین شاخص لحظه‌ای ساعت هفت صبح وضعیت بحران در شهرستان‌های قصر شیرین و سرپل‌ ذهاب، وضعیت اضطرار در شهرستان کرمانشاه و وضعیت هشدار در شهرستان‌های کنگاور، پاوه و اسلام‌آباد غرب را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه قرار است از شدت آلودگی‌ها کاسته شود.

فیروز دولتشایی گفت: انتظار داریم از غلظت غبار در سطح منطقه کاسته شود و شرایط پایداری برای روز دوشنبه بر سطح استان حاکم شود و در این بازه زمانی پدیده خاصی برای جو منطقه پیش‌بینی نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه موج ناپایداری از جو منطقه عبور کرده و ضمن وزش باد، شرایط را برای نفوذ گردوغبار به جو استان فراهم می‌کند.

وی گفت: در دو روز پایان هفته مجدداً موج ناپایدار دیگری شرایط منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ضمن کاهش نسبی دمای هوا در بعضی از ساعات، بارش‌هایی را به شکل پراکنده عمدتاً برای نواحی شمالی استان به همراه خواهد داشت.

وزارت بهداشت از هموطنان دارای سابقه بیماری قلبی، تنفسی و سیستم ایمنی ضعیف خواسته، از منازل خود خارج نشوند؛ زیرا این گردوغبارها در ریه‌ها می‌نشیند و تنفس را سخت‌تر می‌کند.

شناسه خبر 54025