شناسه خبر:53985
1401/1/21 09:05:41

سپهرغرب، گروه خبر: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: مکان‌یابی چهار بازارچه صنایع دستی شهرهای کرمانشاه، صحنه، روانسر و اسلام‌آباد غرب کارشناسی‌شده نبوده است.

حسین ویسی روز گذشته در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از 25 هزار هنرمند در رشته‌های مختلف اعم از مشاغل خانگی و کارگاهی در سطح استان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان چهار شهر و روستای ثبت‌شده ملی داریم، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان از ظرفیت‌های صنایع دستی استان دارد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در توضیح برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سال 1401 در این عرصه، گفت: تلاش می‌کنیم که به آموزش‌های تخصصی برای هنرمندان و همچنین به عرضه و فروش صنایع دستی به‌ویژه با ایجاد بازارچه‌های دائمی بیشتر توجه شود.

وی اضافه کرد: با توجه به هم‌جواری با کشور عراق، تلاش می‌کنیم در مسیرهای اصلی گردشگری استان به‌خصوص مسیر عتبات عالیات، بازارچه‌های صنایع دستی ایجاد کنیم تا علاوه‌بر تولید و معرفی داشته‌های فرهنگی و هنری استان، زمینه فروش و ارزآوری نیز فراهم شود.

ویسی به وجود چهار بازارچه صنایع دستی در شهرستان‌های صحنه، روانسر، اسلام‌آباد غرب و شهر کرمانشاه اشاره و بیان کرد: متأسفانه در زمان ایجاد ازنظر جانمایی، کار کارشناسی ضعیف بوده که با استقبال کمی مواجه شده و پروژه به‌صورت نیمه‌کاره رها شده است.

وی یادآور شد: همین امر سبب شد مابقی شهرداری‌های سطح استان و سرمایه‌گذاران رغبتی برای ورود به این عرصه نداشته باشند که این فرصت را از صنایع دستی استان گرفته؛ درتلاش هستیم یک اصلاح و بازنگری‌هایی در بازارچه‌های صنایع دستی سطح استان صورت گیرد.

شناسه خبر 53985