شناسه خبر:53884
1401/1/18 09:46:26

سپهرغرب، گروه شهر: شهر پوزنان نوع جدیدی از خدمات اطلاعات عمومی مرتبط با فضای سبز را راه‌اندازی کرده است که در واقع یک پادکست محیط زیستی است.

این پادکست توسط هیئت سبز شهرداری پوزنان تهیه شده و طی آن گفت‌وگوهای معمولی با افرادی که به موضوعات محیط زیستی مرتبط هستند، ارائه می‌شود. کارشناسان، هر دوشنبه در میان، نظرات خود را در مورد رویکردشان نسبت به طبیعت شهر به اشتراک می‌گذارند.

در این پادکست بحث‌هایی در مورد اقداماتی که مقامات می‌توانند برای بهبود محیط طبیعی و فضای سبز انجام دهند به صورت ملموس بیان می‌شود.

اولین مهمان این مجموعه، مسئولان باشگاه فوتبال محلی شهر پوزنان بودند. این باشگاه راهکارهایی را ارائه داده است که منجر به یک استراتژی توسعه مبتنی بر راه‌حل‌های زیست محیطی شده است. این رویکرد اکولوژیک به بخشی دائمی از استراتژی باشگاه تبدیل شده و یکی از مهم‌ترین نکات فعالیت آن است.

پادکست تنها یکی از راه‌هایی است که این شهر لهستانی برای حفظ و توجه به محیط زیست انجام می‌دهد. مقامات همچنین اخیراً یک پروژه آموزشی به نام «برنامه سبز پوزنان» را برای محیط زیست راه‌اندازی کرده‌اند.

این پروژه، اجرای کارگاه‌های آموزشی و ارائه دروس در مورد طبیعت را برای کودکان از ماه می‌آغاز می‌کند و طی آن نیز مقاله‌هایی درباره موضوعاتی مانند باغبانی که توسط اساتید دانشگاه نوشته شده است، ارائه داده می‌شود.

پروژه برنامه سبز پوزنان مسابقه‌ای را نیز راه‌اندازی کرده است که در آن شهردار پوزنان به صاحبان زیباترین باغ‌ها و بالکن‌ها پاداش می‌دهد و از کمک آن‌ها برای شهری زیباتر و سالم‌تر قدردانی می‌کند.

شناسه خبر 53884