شناسه خبر:53813
1401/1/17 09:15:23

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان کرمانشاه گفت: استانداری ممنوعیت استفاده از بودجه بیت‌المال برای هزینه‌های سنگین افطاری‌ها را به تمام دستگاه‌های دولتی ابلاغ کند.

شهرام کرمی روز گذشته در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط باید زمینه بهره‌مندی هرچه تمام‌تر مردم از این ماه مبارک را فراهم کنند، اظهار کرد: در این راستا فرماندهی انتظامی با حضور فعال در معابر و اماکن عمومی، مراکز تجاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و غیره، نسبت به تذکر و هشدار لازم به شهروندانی که روزه‌خواری می‌کنند، اقدام کند.

وی گفت: افرادی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند و یا پوشش نامتعارف و کشف حجاب در واحدهای صنفی و اماکن عمومی دارند، با رعایت ضوابط قانونی و شرعی و مستندسازی به مراجع قضائی معرفی شوند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: معاونت ارجاع دادسرای مرکز استان هم موظف است پرونده‌های مربوط به تظاهر به عمل حرام و روزه‌خواری در انظار و اماکن عمومی را به‌طور روزانه و به قید فوریت به شعبه دادستانی (به‌عنوان شعبه تخصصی) ارجاع کند و شعبه دادستانی نیز موظف به رسیدگی روزانه و فوری است.

کرمی با تأکید بر لزوم تقویت امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها برای حضور مردم در زمان افطار و پس از آن، خاطرنشان کرد: با این اقدام شهروندان روزه‌دار می‌توانند ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی با خیال آسوده و احساس امنیت کامل، فرصت مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید با گران‌فروشی واحدهای صنفی در این ایام برخورد شود، عنوان کرد: اتاق اصناف با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به واحدهای صنفی گران‌فروش و آن دسته از واحدهای صنفی که حرمت و شئون ضروری ماه رمضان و همچنین دستورالعمل‌های مرتبط با کرونا را رعایت نمی‌کنند، تذکر و هشدار داده و برخورد قانونی کند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: همچنین پلیس نظارت بر اماکن نسبت به برقراری گشت‌های انتظامی در طول شبانه‌روز در سطح شهر اقدام و ضمن تعیین مکان‌های مشخص و دارای مجوز برای خدمات‌رسانی به مسافران، بر حفظ شئونات ماه مبارک رمضان در مکان‌های فوق نظارت کند. بنابراین تمام صاحبان واحدهای پذیرایی ملزم هستند ضوابط و مقرراتی که با همکاری اتاق‌های اصناف، اتحادیه‌های صنفی و ناجا تدوین شده را رعایت کنند و با عدم رعایت مراتب، پلیس قاطعانه با واحدهای صنفی متخلف برخورد و ضمن پلمب آن‌ها، نسبت به تشکیل پرونده قضائی برای مالکان آن اقدام می‌کند.

کرمی یادآور شد: با توجه به افزایش حجم ترافیک در ساعات افطار، نیروهای راهور با حضور فعال در صحنه و با تمرکز بر هسته مرکزی شهر، بازار و مراکز خرید، علاوه‌بر کنترل و روان‌سازی ترافیک، زمان رسیدگی به تصادف‌ها و حوادث رانندگی را کاهش دهند.

به گفته وی با هماهنگی فرماندهی انتظامی افرادی که داخل خودرو اقدام به کشف حجاب و روزه‌خواری می‌کنند، برای برخورد قانونی به مراجع قضائی تحویل داده می‌شوند.

این مقام مسئول قضائی با تأکید بر جلوگیری از افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم در این ایام، اعلام کرد: همچنین ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و فرودگاه کرمانشاه ضمن ارائه تسهیلات لازم و اختصاص مکان مناسب برای رفاه حال مسافران با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، نسبت به ترویج و تبلیغ فرهنگ روزه‌داری در فرودگاه، پایانه‌های حمل‌ونقل مسافر و غیره اقدام و با همکاری فرماندهی انتظامی از حرمت‌شکنی در این مراکز جلوگیری کنند.

کرمی اضافه کرد: شهرداری ضمن فضاسازی‌های محیطی در محتوای آیات، احادیث و متون زیبای مرتبط با ماه رحمت الهی در سطح شهر، نسبت به برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فرهنگی– مذهبی، آموزش‌های قرآنی، تعالیم دینی و غیره به‌خصوص در پارک‌ها و بوستان‌ها اقدام کند.

وی در پایان یادآور شد: توصیه می‌شود استانداری ممنوعیت استفاده از بودجه بیت‌المال برای هزینه‌های سنگین افطاری‌ها را به تمام دستگاه‌های دولتی ابلاغ کند.

شناسه خبر 53813