شناسه خبر:53762
1401/1/16 09:13:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در بحث آب‌رسانی هم‌زمان با استقرار دولت سیزدهم شاهد تشکیل جهاد آب‌رسانی در وزارت نیرو بودیم. به همین منظور در استان کرمانشاه قرارداد آب‌رسانی به 349 روستا با اعتباری بالغ‌بر 314 میلیارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است.

علیرضا کاکاوند روز گذشته در آغاز مراسم عملیات اجرایی سه پروژه آب‌رسانی به 29 روستای استان کرمانشاه با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: متأسفانه استان کرمانشاه امسال با کاهش بارندگی مواجه شد که در شهرستان کرمانشاه این میزان به 40 درصد رسید.

وی گفت: در بحث آب‌رسانی هم‌زمان با استقرار دولت سیزدهم شاهد تشکیل جهاد آب‌رسانی در وزارت نیرو بودیم. به همین منظور در استان کرمانشاه قرارداد آب‌رسانی به 349 روستا با اعتباری بالغ‌بر 314 میلیارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شد و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی سه پروژه آب‌رسانی در استان هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: اعتبارات حوزه آب و فاضلاب استان کرمانشاه در سال گذشته با یک جهش بسیار مناسب به یک‌هزار و 413 میلیارد تومان رسید که 880 میلیارد آن تخصیص پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در ادامه گفت: خوشبختانه با وجود عمران و آبادانی‌های انجام‌شده، شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم؛ همچنین با آبادانی روستاها شاهد آبادانی شهرها نیز خواهیم بود.

منوچهر فخری تصریح کرد: شرکت آبفا استان در سال 1400 آب‌رسانی به 460 روستا را آغاز کرد که تاکنون آب‌رسانی به 180 روستا از این تعداد به پایان رسیده و تا پایان سال مالی شاهد آب‌رسانی به دیگر روستاها خواهیم بود.

گفتنی است، با بهره‌برداری از این سه پروژه آب‌رسانی اهالی 29 روستای شهرستان‌های کرمانشاه و سنقروکلیایی با جمعیتی بالغ‌بر چهار هزار و 180 نفر از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

میزان اعتبار این پروژه‌ها 49 میلیارد تومان است که از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی استان تأمین شده است.

شناسه خبر 53762