شناسه خبر:53722
1401/1/15 09:20:20

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: در زیر مجموعه شورای برنامه‌ریزی استان قرارگاه تحقق شعار سال را تشکیل خواهیم داد و متولیان حوزه اشتغال و تولید استان هم ظرفیت‌ تشکل‌های مردمی را فعال کنند.

اسماعیل زارعی‌کوشا در اولین جلسه شورای اداری کردستان در سال 1401 که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد به ارائه خدمت‌رسانی خوب به مسافران نوروزی در استان اشاره و اظهار کرد: امسال بیش از 15 برابر سال‌های گذشته مسافران نوروزی در کردستان پذیرش شده است.

وی همچنین از رشد 30 درصدی افزایش تردد در جاده‌های استان خبر داد و گفت: با این وجود، با اقداماتی که قبل از تعطیلات در میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات 65 درصد کاهش یافت.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ایام تعطیلات نوروز امسال در مجموع تصادفات فوتی و جرحی در استان 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت که جز پنج استان برتر کشور شدیم.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: نکته اصلی ما در سال جاری تحقق شعار سال است که به فرموده رهبر معظم انقلاب باید تولید دانش‌بنیان که اشتغال‌آفرین باشد را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: متأسفانه در گذشته با شعارهای سال رفتارهای کلیشه‌ای و ویترینی شده که امیدواریم با تلاش جهادی، شعار امسال عملیاتی شود.

وی گفت: ابتدا باید روی موضوع محتوایی شعار کار کنیم و ظرفیت‌ها را در این راستا احصا کنیم، هر کس در حد توان باید در این زمینه تلاش کند و اگر شرکت‌هایی دانش‌بنیان شکل گرفته باید به تقویت و افزایش این شرکت‌ها در استان کمک کنیم.

استاندار کردستان افزود: در زیر مجموعه شورای برنامه‌ریزی استان قرارگاه تحقق شعار سال را تشکیل خواهیم داد و متولیان حوزه اشتغال و تولید استان هم ظرفیت‌ تشکل‌های مردمی را فعال کنند چرا که با کار دولتی تحقق کامل شعار سال امکان‌پذیر نیست.

زارعی‌کوشا به تعهد استان در ایجاد 34 هزار فرصت شغلی در استان اشاره کرد و گفت: احداث 87 هزار واحد مسکونی از دیگر تعهدات استان است که تا این لحظه 135 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران در سطح استان مسئول اصلی تحقق تعهدات استان در حوزه اشتغال و مسکن هستند و تمام دستگاه‌ها باید پاسخگوی فرمانداران در این خصوص باشند.

وی تقویت ارتباط مردمی مدیران را مورد تأکید قرار داد و گفت: فرمانداران و مدیران باید زمانی را به دیدارهای مردمی و نشستن پای شنیدن مشکلات مردم بگذارند.

استاندار کردستان اضافه کرد: همه فرمانداران و مسئولان باید جدای از دیدارهای مردمی، در هفته دو ساعت را برای دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص دهند چون خیلی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران مغفول مانده‌اند.

زارعی‌کوشا در ادامه اضافه کرد: سفر رئیس جمهور به استان شاید در ماه رمضان و یا بعد از عید فطر انجام شود که ما تمام مشکلات و ظرفیت‌ها را احصا کرده‌ایم و امیدواریم شاهد بیشترین برکات در این سفر باشیم.

وی افزود: اعتقاد ما بر ثبات مدیریت و نظارت است اما اگر جایی احساس کنیم در جایی اشتباه کرده‌ایم و این انتخاب باعث گرفتن فرصت خدمت به مردم شده قطعاً منافع مردم ارجهیت دارد و سعی خواهیم کرد اشتباه خود را به نفع مردم اصلاح کنیم.

وی تصریح کرد: نمایندگان در کمیسیون تخصصی خود زحمات خوبی برای استان کشیده‌اند که قدردان این زحمات هستیم و وقتی همه دنبال سلامت اداری و خدمت بهتر به مردم هستیم قطعا خروجی خوبی را شاهد خواهیم بود.

شناسه خبر 53722