شناسه خبر:53428
1400/12/22 10:10:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با توجه به رنگ‌بندی کرونایی و قرار گرفتن چهار شهر کردستان در وضعیت قرمز و نارنجی و بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت برخی از مدارس این چهار شهر هفته آخر اسفند غیرحضوری است.

رشید قربانی ظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، وضعیت فعالیت مدارس استان کردستان از امروز شنبه تا پایان هفته جاری (هفته آخر اسفند) بر اساس رنگ‌بندی کرونایی و به‌صورت حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس در وضعیت قرمز و نارنجی، کلاس‌های درس دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس مناطق روستایی کم جمعیت، دروس عملی هنرستان‌ها و همچنین پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی مدارس شهری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: کلاس‌های درس سایر پایه‌های تحصیلی مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی و مهدهای کودک به مدت یک هفته غیر حضوری و در بستر فضای مجازی «شبکه شاد» خواهد بود.

وی گفت: در وضعیت زرد نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه‌بندی متوازن در مدارس با تراکم بالا، آموزش دانش‌آموزان به‌صورت حضوری است.

وی ادامه داد: در صورتی که در مدارسی دانش‌آموزان در بیش از یک کلاس با علائم کرونا وجود داشته باشند با تشخیص و پیشنهاد شورای مدرسه و تایید اداره شهرستان، آموزش آن‌ها می‌تواند به صورت غیر حضوری در بستر شاد به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.

این مسئول اظهار کرد: در وضعیت آبی آموزش مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری خواهد بود، ضمن اینکه ملاک وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها (زرد، نارنجی و قرمز) مطابق اعلام رسانه‌های رسمی خواهد بود.

بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی شهرهای سنندج، بیجار، دهگلان و سروآباد قرمز، دیواندره و قروه نارنجی و سقز،کامیاران، مریوان و بانه در وضعیت زرد قرار دارند.

در حال حاضر وضعیت کرونا در شهر سنندج قرمز، شهرهای بانه، بیجار و دهگلان نارنجی و سروآباد، سقز، مریوان، قروه، دیواندره و کامیاران نیز زرد است.

شناسه خبر 53428