شناسه خبر:53411
1400/12/22 09:29:28

سپهرغرب، گروه خبر: محمد ضروری صبح دیروز در دیدار با فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان که به همراه جمعی از معاونین، مدیران و ایثارگران شرکت آب منطقه‌ای همدان انجام شد اظهار کرد: تامین آب، در دو بخش کوتاه مدت برای تابستان و بلند مدت در زمستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در تابستان با چالش‌های جدی در زمینه آب روبرو هستیم بیان کرد: در ایام غیرپیک و فصول غیرزراعی نزدیک به یک‌هزار و ۵۵۰ لیتر در ثانیه مصرف آب در شهر همدان داریم که این میزان در تابستان به یک‌هزار و ۸۵۰ لیتر در ثانیه می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: متاسفانه امسال دومین سالی است که با پدیده خشکسالی در استان روبرو می شویم به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که تابستانی بسیار سخت و پرچالشی پیش رو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کاهش چشمگیر بارش‌ها باعث شد تا نزدیک به ۸۰۰ تا هزار لیتر در ثانیه منابع آب سطحی را از دست دهیم گفت: به همین دلیل مشکلاتی اساسی در شبکه به وجود خواهد آمد و قطعی‌ها در شبکه نیز محتمل است‌.

ضروری ادامه داد: با توجه به این مشکلات موجود، حساسیت‌های ایجاد شده و دامن زدن رسانه‌های معاند در این عرصه به طور جد وارد کار شدیم و پیگیر مسائل تا حصول نتیجه هستیم.

شناسه خبر 53411