شناسه خبر:53357
1400/12/21 08:59:46

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه نمایندگان نباید در عزل و نصب مدیران دخالت کنند خاطرنشان کرد: رعایت قانون باید از طرف همه باشد و تا مسؤولان قانونمدار نباشند، نمی‌توان از مردم بخواهیم قانون را رعایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه التزام عملی به قانون یکی از مصداق‌های تقواست اظهار کرد: هر چقدر مردم و مسؤولان در محور قانون حرکت کنند، آن جامعه به سبک زندگی اسلامی‌تر نزدیک‌تر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه در سیره امام راحل و مقام معظم رهبری، تأکید به اجرای قانون ملموس است افزود: برای رعایت حقوق مردم در جامعه، مبارزه با فساد، تحقق عدالت، مبارزه با تبعیض همه آحاد جامعه باید به قانون التزام عملی داشته باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اسلامی بودن به اسم نیست، بلکه به عمل و رفتار و سلوک رفتاری مسؤولان است اظهار کرد: انقلابی بودن مسؤول با رفتار او سنجیده می‌شود و نه از گفتارهای او.

وی با اشاره به اینکه قوانین ما از اسلام و قرآن گرفته می‌شود افزود: افرادی که با قانون و مصوبات مجلس پس از تأیید شورای نگهبان مخالفت می‌کنند، با اسلام به صورت دانسته یا ندانسته مخالفت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه در اسلام آقازاده و مستثنا از قانون نداریم و همه در پیشگاه قانون مساوی هستند تصریح کرد: امروز باید بیشتر به مسأله رعایت قانون توجه شود و حتی مطالبه‌های ما نیز باید مبتنی بر قانون باشد به طوری که نقد بر مسئولان بر اساس اصول قانونی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه نقصان حوزه اجرایی را نباید از مجلس یا امام جمعه مطالبه کرد و یا برعکس ادامه داد: اگر می‌خواهیم از هر مقامی مطالبه کنیم، باید وظیفه قانونی آن را بدانیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نمایندگان نباید در عزل و نصب مدیران دخالت کنند خاطرنشان کرد: رعایت قانون باید از طرف همه باشد و تا مسؤولان قانونمدار نباشند، نمی‌توان از مردم بخواهیم قانون را رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه عزل و نصب مدیران باید توسط دولت صورت گیرد و نباید کسی دخالت کند، تصریح کرد: دولت مدیران را انتخاب می‌کند و نسبت به آن هم پاسخگو خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به بازار شب عید و لزوم اعمال نظارت بر بازار و قیمت‌ کالاها خاطرنشان کرد: نظارت بر بازار بر عهده سازمان‌های مربوطه است و باید با دقت انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی همه مردم رعایت کنند گفت: برخی در حال احتکار هستند و دولت باید نظارت کند، اما نمی‌تواند بر روی تک تک افراد دقیق شد.

وی با تأکید بر اینکه بازاریان و بازرگانان انصاف و اخلاق اسلامی را در بازار رعایت کنند اظهار کرد: قطعا ضعف‌های نظارتی هست اما همه مسائل و مشکلات به آن بازنمی‌گردد و اگر مردم همراه نشود کار صورت نمی‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با تأکید بر اعتماد به جوانان بیان کرد: در سند فرهنگی استان یکی از معضلات این بود که برخی از مسئولان اعتماد کمتری به جوانان دارند و این قشر مهم گلایه‌هایی در این خصوص دارند. میزان اعتماد به جوانان در مسئولیت‌سپاری در سند فرهنگی دیده شده و باید شرایط را فراهم کنیم تا جوانان ما مسؤولیت‌های بیشتری داشته باشند.

شناسه خبر 53357