شناسه خبر:53315
1400/12/19 09:29:56

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: واحدهای فناور این استان امسال بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار انواع کالا را به نقاط مختلف جهان صادر کردند.

«محمد رفیعی» روز چهارشنبه افزود: کالاهای صادراتی واحدهای فناور استان مرکزی در سال جاری بیشتر در حوزه انواع محصولات هایتک و تجهیزات ماشین آلات صنعتی بوده است.

وی ادامه داد: 190 واحد فناور در پارک علم و فناوری استان مرکزی مستقر هستند که تولید در تمامی این واحدها جریان دارد، اما در مجموع 12 واحد از آنها در حوزه صادرات فعالیت گسترده دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی بیان کرد: حذف بوروکراسی و روان سازی تشکیلات اداری به خصوص در حوزه صدور مجوزها و پرداخت تسهیلات با هدف تقویت انگیزه جوانان ایده پرداز و فعال، برنامه اصلی این مرکز علمی است.

رفیعی اظهار داشت: بیش از 50 درصد از اعتبارات جاری پارک علم فناوری استان مرکزی در حوزه حمایت از واحدهای فناور به خصوص واحدهای صادرات محور هزینه می‌شود که در جای خود اعتبار چشمگیری محسوب می‌شود.

رئیس پارک علم فناوری استان مرکزی با بیان اینکه 100 میلیارد ریال تسهیلات امسال به واحدهای فناور مستقر در پارک پرداخت شد، اضافه کرد: پرداخت تسهیلات به تناسب میزان فعالیت واحدها متغیر است اما امسال بیشترین تسهیلات پرداختی پارک 6 میلیارد و 500 میلیون ریال به یک واحد فناور بود.

رفیعی اظهار داشت: حمایت‌های پارک علم و فناوری استان مرکزی از واحدهای فناور به‌صورت بسته‌های آموزشی، معافیت‌های مالیاتی، عوارض گمرکی بر اساس ماده 9 قانون حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان، آزمایشگاهی، کارگاه‌های شبکه‌سازی و پرداخت تسهیلات ویژه با نرخ بهره اندک انجام می‌شود.

شرکت‌های دانش بنیان، موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان تشکیل می‌شوند.

شناسه خبر 53315