شناسه خبر:53284
1400/12/18 09:30:22
نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

کارگران فصلی و مقطعی ساماندهی شوند

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: طرحی برای ساماندهی کارگران فصلی که بخشی از آن مربوط به اداره کار و بخشی دیگر مربوط به سایر ادارات است، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در دیدار مدیران و معاونان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان به بازدید اخیر خود از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی مرکز استان کردستان و تنگناهایی که فعالان این عرصه داشتند، اشاره و بر ضرورت احقاق حق کارگران تأکید کرد.

وی گفت: کارگران این حوزه در قبال کارشان حقوق مکفی دریافت نمی‌کنند و حقوق آن‌ها در این شرایط اقتصادی پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه مشکلات کارگران بررسی و به دردل‌هایشان گوش داده شود، اضافه کرد: بخشی از کارگران متأسفانه به اندازه کار و زحمت‌شان، دستمزد نمی‌گیرند و امنیت شغلی نداشته و از بیمه هم محروم‌ هستند که انتظار می‌رود مشکلات‌شان پیگیری شود.

حجت‌الاسلام و المسملین پورذهبی خطاب به مدیران حاضر در این دیدار گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، همواره قدر فرصت‌ها را بدانید و از فرصت مسوولیت در راستای خدمتگزاری به مردم تلاش کنید.

وی افزود: گاهی اوقات برخی مدیرانی که مسئولیت بر عهده می‌گیرند، تنها به دنبال ادامه روند و مسیر کاری گذشته هستند در حالی‌که مدیران در دوران مسئولیت‌شان، باید تحولات و کارهای جدید اجرایی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان یادآور شد: مسئولیت سختی بر عهده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و باید طوری کار کنید که دعای مردم و کارکنان را به همراه داشته باشید.

هم‌اکنون 50 هزار کارگر و استادکار در 16 حرفه صنعت ساختمان در کردستان مشغول به فعالیت هستند.

همچنین 171 تشکل کارگری و کارفرمایی شامل انجمن صنفی کارگران، شورای اسلامی کار، انجمن صنفی کارفرمایی و کانون کارگران بازنشسته در استان فعالیت می‌کنند.

 

شناسه خبر 53284