شناسه خبر:53274
1400/12/18 09:13:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه از استقرار و بهره‌برداری از دستگاه رادیولوژی پرتابل (سیار) در بیمارستان قدس این شهرستان خبر داد و گفت: ارزش ریالی دستگاه پرتابل رادیولوژی این بیمارستان 30 میلیارد ریال است که 2 میلیارد ریال آن را مردم و خیرین نیک اندیش شهرستان پاوه تامین کرده‌اند.

«فاروق سلیمی» روز سه‌شنبه افزود: این دستگاه از سرمایه‌های با ارزش بخش بهداشت و درمان شهرستان پاوه است که پس از اخذ مجوزهای لازم ار جمله انرژی اتمی وارد چرخه خدمت شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه با بیان اینکه دستگاه پرتابل رادیولوژی برای بخشهای icu، ccu، اتاق عمل و مریض‌هایی که انتقال و جابجایی آنها به سختی امکان پذیر است کاربرد ویژه ای دارد ادامه داد: این دستگاه به سامانه بیمارستان متصل شده و عکس دریافتی از بیماران نیز به راحتی در کارتابل پزشکان بیمارستان قابل روئت خواهد بود.

وی اظهار داشت: امیدواریم که با بکارگیری این دستگاه در بیمارستان و راه اندازی آن گامی مهم در بهبود خدمات درمانی و تسهیل فرایند تصویربرداری به ویژه برای بیماران بدحال و اورژانسی در بخش‌های مختلف برداشته شود.

اسفند سال گذشته نیز دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان قدس پاوه با اعتبار 100 میلیارد ریال نصب و راه‌اندازی شد.

ساختمان جدید بیمارستان قدس شهرستان پاوه در سال 98 با ظرفیت 106 تخت و با اعتباری بالغ بر 650 میلیارد ریال ساخته و تجهیز شد.

شناسه خبر 53274